Aktualności
Formularz recenzji pracy dyplomowej
Review of thesis form in English
Autorzy artykułów, wskazani jako korespondencyjni, publikujący w CUP w modelu Open Access będą zwolnieni z opłaty APCs (Article Processing Charges).
Opłaty APCs (Article Processing Charges) wkalkulowane są w koszt umowy konsorcyjnej za dostęp do pełnej kolekcji (Full Collection) czasopism Cambridge University Press ponoszonej przez Bibliotekę UŁ.
W 2020 r. nie ma limitu artykułów publikowanych bezpłatnie w modelu otwartym.
Kryteria:
- Zwolnienie z opłaty APCs dotyczy autorów korespondencyjnych, afiliowanych do Uniwersytetu Łódzkiego i identyfikujących się domeną mailową "uni.lodz.pl" lub "unilodz.eu".
- Autor jest uprawniony do bezpłatnego publikowania otwartego tylko w czasopismach z kolekcji, którą subskrybuje UŁ, tj. FULL Collection. Link do spisu czasopism w kolekcjach z informacją o dostępności w programie OA, załącznik CUP_czasopisma_info o dostępności w programie OA (żółte pola oznaczają czasopisma, w których publikowali pracownicy UŁ).
- Z opłaty APCs zwolnione są następujące typy artykułów: reserach article, review article, rapid communications.
- Zwolnienie z opłaty APCs dotyczy artykułów opublikowanych online w 2020 roku.
Wszelkie pytania proszę kierować na adres: bibliografia_bibliometria@lib.uni.lodz.pl
Lista czasopism kolekcji FULL Cambridge University Press rozszerzoną o punktację MNiSW
Miło mi poinformować, że na stronie www.materialy.uni.lodz.pl udostępniliśmy komplet materiałów do pobrania w nowej identyfikacji wizualnej UŁ. Każdy Wydział posiada swój folder, dzięki czemu łatwiej będzie Państwu odnaleźć wszystkie niezbędne pliki.
Wśród gotowych projektów znajdziecie Państwo m.in.
- logotypy (wersja polska i angielska),
- wizytówki,
- stopki mailowe,
- prezentacje (w wersji polskiej i angielskiej),
- plakaty,
- roll-upy,
- pisma,
- zdjęcia profilowe, zdjęcie w tle i graficzne formatki do postów
(Facebook).
Zachęcamy do pobierania i przekazywania tej informacji pracownikom Wydziałów i kołom naukowym.
Jednocześnie prosimy o zapoznanie się z Brandbookiem – jest to rozszerzona księga znaku, a więc lista wskazówek i zasad poprawnego użytkowania nowej identyfikacji. Dokument ten jest szczególnie ważny dla osób, które zajmować się będą edycją plików graficznych.