Na UŁ „Za kwiaty dziękujemy” i pomagamy!

5.05.2021

Uniwersyteckim zwyczajem, na zakończenie obron prac dyplomowych, studenci wręczają członkom komisji egzaminacyjnych kwiaty, dziękującym tym samym za wiedzę, wsparcie i poświęcony czas. Piękne bukiety są miłym gestem, ale na UniLodz Za kwiaty dziękujemy i proponujemy udział w akcji, dzięki której można podziękować i jednocześnie pomóc innym.

 

W ramach akcji „Za kwiaty dziękujemy” studenci mogą podarować promotorowi i recenzentom kartki „cegiełki”, wpierając tym samym uczelnianą akcję charytatywną. Kartki są wyjątkowe, bo zaprojektowane przez podopiecznych fundacji, które na co dzień zajmują się dziećmi wymagającymi wyjątkowo troskliwej opieki. Obecnie współpracujemy z fundacjami: Słonie na Balkonie, Happy Kids i Moje Drzewko Pomarańczowe.

 

 

Projekt jednej z kartek stworzyła szesnastoletnia Agata, która uwielbia czytać, pisać i malować. Autorkami innej pracy są siostry – trzynastoletnia Weronika i jej o dwa lata młodsza siostra Dominika. Trzecią kartkę charytatywną zdobi rakieta kosmiczna – to także owoc wyobraźni małego podopiecznego jednej z Fundacji.

 

Akcja „Za kwiaty dziękujemy” powstała na naszej uczelni z inicjatywy grona profesorskiego. Prowadzimy ją już od ponad 10 lat. W zamyśle kierowana jest do studentów, którzy bronią swoje prace dyplomowe, ale chęć pomagania nie zna granic, więc kartki są też kupowane na inne okoliczności np. śluby, także przez osoby niezwiązane z uczelnią. Całkowity dochód ze sprzedaży kartek przekazujemy fundacjom. Tylko w 2019 roku, wsparliśmy nasze partnerskie fundacje kwotą blisko 8 500 złotych.

 

Projektowane przez dzieci kartki można zakupić stacjonarnie w Sklepie UŁ w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego (ul. Matejki 32) lub online (sklep.uni.lodz.pl). Koszt jednej sztuki wynosi 15 zł. Wykonane są z papieru ekologicznego, z przestrzenią na własny tekst. Do każdego egzemplarza dołączamy kopertę oraz jutowy sznurek.

 

Społeczność Uniwersytetu Łódzkiego chętnie angażuje się w pomaganie innym, a na uczelni działa wiele inicjatyw o charakterze charytatywnym i społecznym. Zbiórka SKN Inwestor dla WOŚP Zbudujmy Razem Serce, udział studentów i pracowników w Szlachetnej Paczce, czy coroczna zbiórka darów dla zwierząt ze schroniska Psia Kość!, to tylko początek długiej listy akcji, które tworzymy lub w które się włączamy.

 

Chcesz pomagać? Dołącz do akcji Za kwiaty dziękujemy i wspieraj dzieci!

 

Redakcja: Centrum Promocji UŁ

 

  • 75. ROCZNICY DEPORTACJI ŻYDÓW ZACHODNICH DO LITZMANNSTADT GETTO
    75. ROCZNICY DEPORTACJI ŻYDÓW ZACHODNICH DO LITZMANNSTADT GETTO
  • Graduation Day of International Marketing and photo session 11.12.2015
    Graduation Day of International Marketing and photo session 11.12.2015
  • Christmas Eve meeting with International Marketing Students - 16.12.2015
    Christmas Eve meeting with International Marketing Students - 16.12.2015
  • Spotkanie wigilijne pracowników WSMiP - 17.12.2015
    Spotkanie wigilijne pracowników WSMiP - 17.12.2015
  • Uroczystość wręczenia dyplomów studentom Polsko-Francuskich Studiów Zarządzania typu MBA
    Uroczystość wręczenia dyplomów studentom Polsko-Francuskich Studiów Zarządzania typu MBA
  • Oferta edukacyjna WSMiP UŁ
    Oferta edukacyjna WSMiP UŁ
  • 10th Lodz East Asia Meeting Zakład Azji Wschodniej UŁ
    10th Lodz East Asia Meeting Zakład Azji Wschodniej UŁ
  • „POLAND AND GERMANY: HOW TO RESPOND TO RUSSIA?”
    „POLAND AND GERMANY: HOW TO RESPOND TO RUSSIA?”
  • Krótka relacja z obchodów 70-lecia UŁ na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
    Krótka relacja z obchodów 70-lecia UŁ na Wydziale Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
  • Dr Magdalena Cieślak (Zakład Dramatu i Dawnej Literatury Angielskiej, UŁ) przeprowadza wywiad z dr Imke Lichterfeld, University of Bonn, na temat oddziaływania i znaczenia renesansowej tragedii dla współczesnego odbiorcy (październik 2013)
    Dr Magdalena Cieślak (Zakład Dramatu i Dawnej Literatury Angielskiej, UŁ) przeprowadza wywiad z dr Imke Lichterfeld, University of Bonn, na temat oddziaływania i znaczenia renesansowej tragedii dla współczesnego odbiorcy (październik 2013)