Najczęściej wyszukiwane:

Metafory w dydaktyce – najpierw zrozumieć, a potem zapamiętać

Metafory mają znaczenie na każdym etapie edukacji, kiedy mamy po raz pierwszy kontakt z nowymi zagadnieniami, które powinniśmy i chcemy zrozumieć, aby potem z łatwością sięgać do zasobów pamięci. Ułatwiają one bowiem wyobrażenie sobie, o czym jest mowa, wspierają kojarzenie informacji, pokazują zastosowanie nawet skomplikowanych treści w praktyce, a także uczą parafrazowania informacji własnymi, ale poprawnymi słowami. W czasie tego webinaru doświadczycie Państwo, w jaki sposób działają metafory w porównaniu z klasycznymi przekazywaniem informacji (efekt “przed” i “po”), dowiecie się Państwo, jak pokazywać metafory (w postaci wizualnej, słownej i materialnej), a także będziecie Państwo mieli szansę przekształcić treści prezentowane na swoich zajęciach w taki sposób, aby wykorzystać siłę metafor.   Webinar ma charakter warsztatowy i jest przeznaczony dla osób przekazujących informacje na zajęcia w sposób tradycyjny (z wykorzystaniem słownictwa profesjonalnego i głównie ustnie lub tekstowo) oraz osób posiadających pierwsze doświadczenia w pracy z metaforami, ale poszukującymi możliwości doskonalenia swoich umiejętności. 
Opublikowano:

Szkolenie organizowane przez Zespół Doskonałości Dydaktycznej z Centrum Kształcenia i Spraw Osób Studiujących.

Forma szkolenia

online - MS Teams

Terminy

Data i godziny wydarzenia: 29 września 2025 (poniedziałek) 12:00 - 14:00

ul. Składowa nr 43
90-127 Łódź

Biuro Dziekana
42 635-42-65,
42 635-42-72,
42 635-42-59

Biuro Obsługi Studenta
42 635-43-75,
42 635-43-73,
42 635-42-46

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR