Najczęściej wyszukiwane:

Strefa studenta

Nowa książka prof. Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak ukazała się nakładem wydawnictwa Routledge

Jest nam niesłychanie miło poinformować, że nakładem wydawnictwa Routledge, jednego z najbardziej prestiżowych wydawnictw akademickich na świecie ukazała się nowa książka prof. Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak z Katedry Marketingu Międzynarodowego i Dystrybucji WSMiP.

Opublikowano: 21 października 2025

Okładka książki zatytułowanej ‘Anthropomorphism and Animism in Advertising: Persuasive Tactics and the Influence on Consumer Behavior’ autorstwa Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak. Publikacja należy do serii ‘Routledge Studies in Marketing’. Tło okładki tworzą abstrakcyjne, kolorowe kształty geometryczne w odcieniach niebieskiego, fioletowego, czerwonego, pomarańczowego i zielonego. Tytuł książki jest wyeksponowany pogrubioną czcionką, a nazwisko autorki wyróżnione kolorowym tekstem. Obraz sugeruje tematykę związaną z wpływem antropomorfizmu i animizmu w reklamie na zachowania konsumenckie

Tradycyjnie reklamodawcy zakładali, że antropomorfizm (postrzeganie produktu jako istoty ludzkiej) i animizm (postrzeganie produktu jako żywego) to identyczne procesy, wywołujące te same reakcje konsumenckie. Ta książka pokazuje, że to założenie jest błędne i często prowadzi do błędnych interpretacji w badaniach naukowych. Poprzez serię eksperymentów ujawnia, że animizm i antropomorfizm to dwa odrębne procesy, mające różne przyczyny, skutki i konsekwencje.
Podczas gdy antropomorfizm został już dobrze zbadany, animizm był w dużej mierze pomijany. Ta książka jako pierwsza systematycznie rozróżnia oba pojęcia, dostarczając jasnych definicji i dowodów empirycznych. Identyfikuje konkretne techniki reklamowe wywołujące animizm lub antropomorfizm oraz analizuje ich siłę perswazyjną. Bada, kiedy i dlaczego konsumenci są bardziej skłonni do ożywiania lub uczłowieczania produktów. Te spostrzeżenia pomagają czytelnikom określić, który proces jest skuteczniejszy w różnych kontekstach, usługach i kategoriach produktów.
Dodatkowo książka zawiera kompleksowy przegląd istniejących badań empirycznych dotyczących antropomorfizmu, oferując podsumowanie kluczowych ustaleń, technik manipulacyjnych i czynników moderujących. To źródło pozwala czytelnikom dostrzec szersze wzorce w dotychczasowych badaniach i zastosować je w swojej pracy.
Ta nowatorska publikacja dostarcza cennych, nowych spostrzeżeń szczególnie dla badaczy zajmujących się reklamą, marketingiem i psychologią konsumencką.

Książka dostępna jest na stronie wydawnictwa.

 

ul. Składowa nr 43
90-127 Łódź

Biuro Dziekana
42 635-42-65,
42 635-42-72,
42 635-42-59

Biuro Obsługi Studenta
42 635-43-75,
42 635-43-73,
42 635-42-46

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR