Na Uniwersytecie Łódzkim inwestujemy w systemy i narzędzia IT, które pozwalają sprawnie pracować, prowadzić zajęcia, egzaminować, załatwiać sprawy administracyjne z zachowaniem standardów bezpieczeństwa cyfrowego.  

Pracownicy UŁ posługują się Cyfrowym kontem uniwersyteckim (Active Directory), które jest generowane automatycznie w momencie zatrudnienia i daje dostęp do wszystkich potrzebnych systemów oraz narzędzi IT. Dzięki niemu logują się na pocztę, uzyskują dostęp do pakietu Office 365, Portalu Pracowniczego, systemu USOSweb, komputera i sieci WI-FI w budynkach uczelni. 

Poniżej lista podstawowych systemów oraz narzędzi IT wykorzystywanych w UŁ. 

SYSTEMY 

  • Portal Pracowniczy – intranet Uniwersytetu Łódzkiego. Jako system, do którego należy się zalogować, zawiera treści, które są dostępne tylko dla pracowników naszej uczelni. Więcej informacji na stronie.  

    Logowanie do Portalu Pracowniczego
  • USOSweb – podstawowy system administracyjny na linii wykładowca-student. Zawiera dane oparte na informacjach zgromadzonych w bazie danych USOS. Nauczycielom akademickim serwis umożliwia m.in. obsługę wyników przeprowadzanych testów, wystawianie ocen i zaliczeń, wypełnianie protokołów do zajęć, wysyłanie wiadomości do uczestników zajęć. 

    Logowanie do USOSweb
  • Baza Aktów Własnych – repozytorium wszystkich dokumentów (zarządzeń, regulaminów itp.) stworzonych na centralnym stopniu w UŁ. Więcej informacji na stronie.  

    Logowanie do BAW
  • Multiportal - strona internetowa UŁ i jednocześnie system służący do budowania stron internetowych związanych z uczelnią (np. wydziałów, katedr, instytutów i innych jednostek) oraz zarządzania treściami dostępnymi na nich. System gwarantuje, że wszystkie strony stworzone przy jego wykorzystaniu będą spełniać normy związane z dostępnością i bezpieczeństwem cyfrowym. Informacje dla osób tworzących strony i publikujących treści w Multiportalu dostępne są w Portalu Pracowniczym.  

NARZĘDZIA  

Wszyscy pracownicy UŁ mają dostęp do pełnego pakietu Office 365, który można zainstalować na pięciu urządzeniach, w tym prywatnych komputerach i telefonach komórkowych.

  • Uniwersytecka skrzynka mailowa – narzędzie, dzięki któremu pracownicy UŁ obsługują swoją korespondencję elektroniczną. Skrzynka jest dostępna pod adresem www.poczta.uni.lodz.pl (lub w aplikacji Outlook na komputerze). Dostęp do niej możliwy jest po zalogowaniu się uniwersyteckim adresem mailowym i przypisanym do niego hasłem. Wszyscy pracownicy UŁ posiadają adres mailowy kończący się na @uni.lodz.pl. 

    Logowanie do poczty
  • Teams – komunikator do tworzenia telekonferencji i organizacji pracy zespołowej. Teams jest narzędziem do szybkiej komunikacji między pracownikami, służy również jako repozytorium plików w pracy grupowej. Przez komunikator można porozumieć się z każdą osobą z mailem w domenie uni.lodz.pl.
  • OneDrive – prywatna chmura pracowników UŁ i jednocześnie repozytorium tworzonych przez nich dokumentów.  
  • Moodle – platforma do celów e-learningowych. Jest formalnym narzędziem do przeprowadzania egzaminów i kolokwiów na Uniwersytecie Łódzkim.
  • Eduroam – ogólnoświatowa sieć bezprzewodowa dostępna w każdej instytucji uczestniczącej w projekcie. Zalogowani do konta uniwersyteckiego użytkownicy laptopa/tabletu/telefonu uzyskują do niej dostęp bez konieczności konfigurowania urządzeń. Ustawienia, z których korzystają w swojej instytucji macierzystej, pozwalają na dostęp do sieci w każdym innym miejscu. Więcej o projekcie na stronie

WSPARCIE 

Helpdesk
Wsparcie w zakresie usług IT zapewnia na uczelni Helpdesk Centrum Informatyki UŁ. Za pomocą poniższych kanałów kontaktu pracownicy UŁ otrzymują pomoc związaną z wszystkimi centralnymi systemami i narzędziami IT: 

Więcej informacji na temat pozostałych usług, pracownicy UŁ znajdą w Bazie Wiedzy Pracownika w Portalu Pracowniczym.