Najczęściej wyszukiwane:

Aktualności

Filtry:

Filtry:

logo wsmip

List do studentów ukraińskich

Szanowni Ukraińscy Przyjaciele, Drogie Studentki i Studenci 24 lutego 2022 r. na swoim posiedzeniu Rada Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego jednomyślnie…

01 marca 2022 |
Kategoria: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
uniwersytet dla ukrainy

Zbiórka darów dla Ukrainy na WSMiP UŁ

Szanowni Wykładowcy i Wykładowczynie, Szanowni Studenci i Studentki, Okazując wsparcie dla Narodu Ukraińskiego społeczność Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych UŁ pragnie przyłączyć…

28 lutego 2022 |
Kategoria: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
logo wsmip uł

Stanowisko Rady WSMiP UŁ wobec agresji Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi na Ukrainę / Постанова Ради Факультету міжнародних та політологічних відносин Лодзького університету від 24 лютого 2022 року про: позицію проти агресії Російської Федерац

W dniu 24.02.2022 r. Rada Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych UŁ jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie: stanowiska wobec agresji Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi na…

25 lutego 2022 |
Kategoria: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
uniwersytet dla ukrainy

Senat UŁ potępia atak na Ukrainę Сенат ЛУ засуджує напад на Україну

Senat Uniwersytetu Łódzkiego przyjął uchwałę potępiającą atak Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Senatorowie solidaryzują się z Narodem Ukrainy i wzywają społeczność UŁ do każdej możliwej formy pomocy.…

25 lutego 2022 |
Kategoria: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
sondażokracja plakat

Sondażokracja: o kuchni badań wyborczych w Polsce

Szanowni Państwo, W imieniu studentów zrzeszonych w studencko-doktoranckim Kole Naukowym Politologów POLITIKON chciałbym serdecznie zaprosić Państwa do udziału w debacie poświęconej zagadnieniu…

24 lutego 2022 |
Kategoria: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych
logo wsmip uł

Granty dla Doktorantów WSMiP UŁ i Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ

Zarządzenie Dziekana WSMiP UŁ z dnia 21.02.2022 r. w sprawie: Regulaminu Grantów dla Doktorantów WSMiP UŁ i Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ finansowanych z wydziałowego Funduszu Rozwoju…

22 lutego 2022 |
Kategoria: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

REJESTRACJA NA ZAJĘCIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

REJESTRACJA NA ZAJĘCIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO na semestr letni 2021/2022

15 lutego 2022 |
Kategoria: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

Przykładowe wydarzenie - nazwa wydarzenia wsmip

wstęp - poniżej w sekcji daty określamy z jaką datą ma WYŚWIETLIĆ się wydarzenie. Datę publikacji np. na następny dzień możemy ustawić w zakładce dostęp > sekcja data publikacji. W sytuacji, gdy…

28 stycznia 2022 |
Kategoria: Wydział Studiów Międzynarodowych i Politologicznych

Metafory w dydaktyce – najpierw zrozumieć, a potem zapamiętać

Metafory mają znaczenie na każdym etapie edukacji, kiedy mamy po raz pierwszy kontakt z nowymi zagadnieniami, które powinniśmy i chcemy zrozumieć, aby potem z łatwością sięgać do zasobów pamięci.…

(webinar) Efektywna praca zespołowa online  

Celem zajęć jest poznanie metod organizacji pracy zespołowej online z wykorzystaniem narzędzi technologicznych. Pod lupę weźmiemy możliwości, jakie oferują m.in.: Microsoft Teams, Moodle, Miro. Kurs…

Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów (szkolenie stacjonarne)

Podczas szkolenia przyjrzymy się sposobom wykorzystania narzędzi cyfrowych do aktywizacji osób uczących się. Wspólnie przetestujemy wybrane narzędzia przeznaczone m. in. do szybkiego zbierania…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury

Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim

Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

(webinar) Storytelling w prowadzeniu zajęć - już nie nowy, ale wciąż trudny

Umiejętność stosowania storytellingu na zajęciach nadaje barwę i rytm wystąpieniom Nauczyciela Akademickiego, ale także może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Studentów i ich chęci pomocy…

(webinar) Jak i kiedy oceniać Studentów?

Ocenianie Studentów jest nie tylko formalnym wymogiem wobec Nauczycieli Akademickich, ale także szansą na systematyczne analizowanie postępów Studentów i wspieranie ich w procesie rozwoju. Oceny…

Oswajamy GenAI: Kompetencje cyfrowe nauczyciela akademickiego jako fundament nowoczesnej dydaktyki

Działania na rzecz zmniejszenia poziomu cyfrowego wykluczenia i podniesienia poziomu umiejętności cyfrowych dydaktyków.

(webinar) Maksymalne wykorzystanie czasu danego na zajęciach

Jednym z trendów we współczesnej edukacji akademickiej jest takie wykorzystywanie czasu spotkań dydaktycznych ze Studentami, aby móc w ich trakcie rozwijać wiedzę, umiejętności praktyczne i niezbędne…

(webinar) Zajęcia z potencjałem na przyszłość - praktyczne metody dydaktyczne

Czy spotkaliście się Państwo kiedyś z opinią Studentów, że zajęcia są zbyt odległe od praktyki i nie nauczyły ich one niczego nowego? A może twierdzili, że podejmowali studia bez pasji, a to, co…

Szkolenie z metod i narzędzi nauczania hybrydowego - grupa 1

Wykorzystanie z zaawansowanych funkcjonalności platform współpracy i narzędzi umożliwiających interaktywną pracę ze studentami: Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli akademickich w wiedzę i…

Szkolenie z metod i narzędzi nauczania hybrydowego - grupa 2

Wykorzystanie z zaawansowanych funkcjonalności platform współpracy i narzędzi umożliwiających interaktywną pracę ze studentami: Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli akademickich w wiedzę i…

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim

Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury

Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury

Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

Logo MEiN

Dofinansowanie osób z niepełnosprawnościami. 1,2 mln zł dla UŁ

1 213 200 złotych – tyle otrzyma Uniwersytet Łódzki na wsparcie studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami. UŁ znalazł się w gronie uczelni, które otrzymają największe dofinansowanie. Łączna…

Wskaźniki bibliometryczne w bazie Scopus i WOS, do czego się przydają. Porównanie (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Szkolenie ma na celu prezentację wskaźników bibliometrycznych funkcjonujących w ramach baz Scopus i Web of Science. Uzyskana wiedza umożliwi uczestnikom zajęć zdobycie kompetencji pomocnych w doborze…

Identyfikatory bazy Scopus, WOS i ORCID. Praktyczne wskazówki edycji profili autorskich w bazach bibliometrycznych

Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat znaczenia i stosowania tzw. PID-ów (Personal Identifier). W trakcie zajęć zostaną omówione identyfikatory personalne, nawiązujące współpracę…

Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…

logo UŁ

Rekrutacja na moduły Człowiek, Planeta i Gospodarka w ramach cyklu wykładów Wyzwania XXI wieku została wydłużona do 10 listopada 2023 r.

Rekrutacja na moduły Człowiek, Planeta i Gospodarka w ramach cyklu wykładów Wyzwania XXI wieku została wydłużona do 10 listopada 2023 r.  Informacje o projekcie i harmonogram zajęć dostępne są na…

Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…

Budowanie nowoczesnych pigułek wiedzy w mediach społecznościowych

Edukacyjne materiały wideo przeznaczone do publikacji w mediach społecznościowych powinny stanowić swoistą syntetyczną pigułkę informacji – powinna ona zawierać kluczowe informacje oraz elementy…

"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę

Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…

Od zajęć stacjonarnych do hybrydowych – wprowadzanie niezbędnych modyfikacji w organizacji zajęć

Kurs dedykowany Nauczycielom Akademickim, którzy po raz pierwszy stają przed wyzwaniem organizacji zajęć hybrydowych. 

Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów

Podczas szkolenia przyjrzymy się sposobom wykorzystania narzędzi cyfrowych do aktywizacji osób uczących się. Wspólnie przetestujemy wybrane narzędzia przeznaczone m. in. do szybkiego zbierania…

Motywowanie Studentów do pożądanej aktywności w mediach społecznościowych

Komunikacja w mediach społecznościowych oraz komentowanie w nich określonych treści jest stosunkowo łatwe dla współczesnych Studentów i mogą być one nawet mniej kłopotliwe niż udział w dyskusji na…

Prowadzenie Studentów ku efektom uczenia się

Sylabus do zajęć nie powinien być traktowany jedynie jako formalny dokument aktualizowany na początku danego cyklu dydaktycznego. Powinien on stanowić pomoc i drogowskaz w trakcie realizowania zajęć z…

Zaangażować pełniej w rozwój własny i innych

Uczenie się jest bardziej skuteczne, jeśli aktywnie pracujemy z informacjami – może mieć to miejsce, kiedy rozbudowujemy pozyskane informacje teoretyczne o informacje o charakterze praktycznym lub…

Bibliograficzno-bibliometryczna baza Scopus w kształceniu i nauce (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest przekazanie uporządkowanej wiedzy z bibliometrii oraz pokazanie szerokich możliwości wykorzystania analiz ilościowych w codziennej pracy dydaktycznej. Podczas szkolenia zostaną…

Tworzenie interaktywnych asynchronicznych zajęć

Zajęcia asynchroniczne – czyli kursy e-learningowe, które osoba ucząca się wykonuje w dogodnym czasie i miejscu – zyskują coraz większą popularność. Moduły interaktywnych lekcji składające się na taki…

AI jako partner w nauczaniu: Skuteczne wykorzystanie narzędzi generatywnych AI w dydaktyce akademickiej - poziom podstawowy i rozszerzony

Rozwój umiejętności i kompetencji efektywnego i skutecznego wykorzystania GenAI w procesie dydaktycznym (np. prompt engineering, wykorzystanie generatorów tekstu, generatorów obrazów, generatorów…

Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów

Szkolenie ma na celu zaprezentowanie oraz przećwiczenie technik aktywizacji osób uczących się, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane takie techniki jak wykład…

ul. Składowa nr 43
90-127 Łódź

Biuro Dziekana
42 635-42-65,
42 635-42-72,
42 635-42-59

Biuro Obsługi Studenta
42 635-43-75,
42 635-43-73,
42 635-42-46

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR