
List do studentów ukraińskich
Szanowni Ukraińscy Przyjaciele, Drogie Studentki i Studenci 24 lutego 2022 r. na swoim posiedzeniu Rada Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych Uniwersytetu Łódzkiego jednomyślnie…

Zbiórka darów dla Ukrainy na WSMiP UŁ
Szanowni Wykładowcy i Wykładowczynie, Szanowni Studenci i Studentki, Okazując wsparcie dla Narodu Ukraińskiego społeczność Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych UŁ pragnie przyłączyć…

Stanowisko Rady WSMiP UŁ wobec agresji Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi na Ukrainę / Постанова Ради Факультету міжнародних та політологічних відносин Лодзького університету від 24 лютого 2022 року про: позицію проти агресії Російської Федерац
W dniu 24.02.2022 r. Rada Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politologicznych UŁ jednogłośnie przyjęła uchwałę w sprawie: stanowiska wobec agresji Federacji Rosyjskiej oraz Republiki Białorusi na…

Senat UŁ potępia atak na Ukrainę Сенат ЛУ засуджує напад на Україну
Senat Uniwersytetu Łódzkiego przyjął uchwałę potępiającą atak Federacji Rosyjskiej na Ukrainę. Senatorowie solidaryzują się z Narodem Ukrainy i wzywają społeczność UŁ do każdej możliwej formy pomocy.…

Sondażokracja: o kuchni badań wyborczych w Polsce
Szanowni Państwo, W imieniu studentów zrzeszonych w studencko-doktoranckim Kole Naukowym Politologów POLITIKON chciałbym serdecznie zaprosić Państwa do udziału w debacie poświęconej zagadnieniu…

Granty dla Doktorantów WSMiP UŁ i Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ
Zarządzenie Dziekana WSMiP UŁ z dnia 21.02.2022 r. w sprawie: Regulaminu Grantów dla Doktorantów WSMiP UŁ i Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ finansowanych z wydziałowego Funduszu Rozwoju…

REJESTRACJA NA ZAJĘCIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
REJESTRACJA NA ZAJĘCIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO na semestr letni 2021/2022

Przykładowe wydarzenie - nazwa wydarzenia wsmip
wstęp - poniżej w sekcji daty określamy z jaką datą ma WYŚWIETLIĆ się wydarzenie. Datę publikacji np. na następny dzień możemy ustawić w zakładce dostęp > sekcja data publikacji. W sytuacji, gdy…

Metafory w dydaktyce – najpierw zrozumieć, a potem zapamiętać
Metafory mają znaczenie na każdym etapie edukacji, kiedy mamy po raz pierwszy kontakt z nowymi zagadnieniami, które powinniśmy i chcemy zrozumieć, aby potem z łatwością sięgać do zasobów pamięci.…

(webinar) Efektywna praca zespołowa online
Celem zajęć jest poznanie metod organizacji pracy zespołowej online z wykorzystaniem narzędzi technologicznych. Pod lupę weźmiemy możliwości, jakie oferują m.in.: Microsoft Teams, Moodle, Miro. Kurs…

Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów (szkolenie stacjonarne)
Podczas szkolenia przyjrzymy się sposobom wykorzystania narzędzi cyfrowych do aktywizacji osób uczących się. Wspólnie przetestujemy wybrane narzędzia przeznaczone m. in. do szybkiego zbierania…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury
Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim
Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

(webinar) Storytelling w prowadzeniu zajęć - już nie nowy, ale wciąż trudny
Umiejętność stosowania storytellingu na zajęciach nadaje barwę i rytm wystąpieniom Nauczyciela Akademickiego, ale także może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Studentów i ich chęci pomocy…

(webinar) Jak i kiedy oceniać Studentów?
Ocenianie Studentów jest nie tylko formalnym wymogiem wobec Nauczycieli Akademickich, ale także szansą na systematyczne analizowanie postępów Studentów i wspieranie ich w procesie rozwoju. Oceny…

Oswajamy GenAI: Kompetencje cyfrowe nauczyciela akademickiego jako fundament nowoczesnej dydaktyki
Działania na rzecz zmniejszenia poziomu cyfrowego wykluczenia i podniesienia poziomu umiejętności cyfrowych dydaktyków.

(webinar) Maksymalne wykorzystanie czasu danego na zajęciach
Jednym z trendów we współczesnej edukacji akademickiej jest takie wykorzystywanie czasu spotkań dydaktycznych ze Studentami, aby móc w ich trakcie rozwijać wiedzę, umiejętności praktyczne i niezbędne…

(webinar) Zajęcia z potencjałem na przyszłość - praktyczne metody dydaktyczne
Czy spotkaliście się Państwo kiedyś z opinią Studentów, że zajęcia są zbyt odległe od praktyki i nie nauczyły ich one niczego nowego? A może twierdzili, że podejmowali studia bez pasji, a to, co…

Szkolenie z metod i narzędzi nauczania hybrydowego - grupa 1
Wykorzystanie z zaawansowanych funkcjonalności platform współpracy i narzędzi umożliwiających interaktywną pracę ze studentami: Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli akademickich w wiedzę i…

Szkolenie z metod i narzędzi nauczania hybrydowego - grupa 2
Wykorzystanie z zaawansowanych funkcjonalności platform współpracy i narzędzi umożliwiających interaktywną pracę ze studentami: Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli akademickich w wiedzę i…

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim
Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury
Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury
Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

Dofinansowanie osób z niepełnosprawnościami. 1,2 mln zł dla UŁ
1 213 200 złotych – tyle otrzyma Uniwersytet Łódzki na wsparcie studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami. UŁ znalazł się w gronie uczelni, które otrzymają największe dofinansowanie. Łączna…

Wskaźniki bibliometryczne w bazie Scopus i WOS, do czego się przydają. Porównanie (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Szkolenie ma na celu prezentację wskaźników bibliometrycznych funkcjonujących w ramach baz Scopus i Web of Science. Uzyskana wiedza umożliwi uczestnikom zajęć zdobycie kompetencji pomocnych w doborze…

Identyfikatory bazy Scopus, WOS i ORCID. Praktyczne wskazówki edycji profili autorskich w bazach bibliometrycznych
Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat znaczenia i stosowania tzw. PID-ów (Personal Identifier). W trakcie zajęć zostaną omówione identyfikatory personalne, nawiązujące współpracę…

Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…

Rekrutacja na moduły Człowiek, Planeta i Gospodarka w ramach cyklu wykładów Wyzwania XXI wieku została wydłużona do 10 listopada 2023 r.
Rekrutacja na moduły Człowiek, Planeta i Gospodarka w ramach cyklu wykładów Wyzwania XXI wieku została wydłużona do 10 listopada 2023 r. Informacje o projekcie i harmonogram zajęć dostępne są na…

Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…

Budowanie nowoczesnych pigułek wiedzy w mediach społecznościowych
Edukacyjne materiały wideo przeznaczone do publikacji w mediach społecznościowych powinny stanowić swoistą syntetyczną pigułkę informacji – powinna ona zawierać kluczowe informacje oraz elementy…

"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę
Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…

Od zajęć stacjonarnych do hybrydowych – wprowadzanie niezbędnych modyfikacji w organizacji zajęć
Kurs dedykowany Nauczycielom Akademickim, którzy po raz pierwszy stają przed wyzwaniem organizacji zajęć hybrydowych.

Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów
Podczas szkolenia przyjrzymy się sposobom wykorzystania narzędzi cyfrowych do aktywizacji osób uczących się. Wspólnie przetestujemy wybrane narzędzia przeznaczone m. in. do szybkiego zbierania…

Motywowanie Studentów do pożądanej aktywności w mediach społecznościowych
Komunikacja w mediach społecznościowych oraz komentowanie w nich określonych treści jest stosunkowo łatwe dla współczesnych Studentów i mogą być one nawet mniej kłopotliwe niż udział w dyskusji na…

Prowadzenie Studentów ku efektom uczenia się
Sylabus do zajęć nie powinien być traktowany jedynie jako formalny dokument aktualizowany na początku danego cyklu dydaktycznego. Powinien on stanowić pomoc i drogowskaz w trakcie realizowania zajęć z…

Zaangażować pełniej w rozwój własny i innych
Uczenie się jest bardziej skuteczne, jeśli aktywnie pracujemy z informacjami – może mieć to miejsce, kiedy rozbudowujemy pozyskane informacje teoretyczne o informacje o charakterze praktycznym lub…

Bibliograficzno-bibliometryczna baza Scopus w kształceniu i nauce (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest przekazanie uporządkowanej wiedzy z bibliometrii oraz pokazanie szerokich możliwości wykorzystania analiz ilościowych w codziennej pracy dydaktycznej. Podczas szkolenia zostaną…

Tworzenie interaktywnych asynchronicznych zajęć
Zajęcia asynchroniczne – czyli kursy e-learningowe, które osoba ucząca się wykonuje w dogodnym czasie i miejscu – zyskują coraz większą popularność. Moduły interaktywnych lekcji składające się na taki…

AI jako partner w nauczaniu: Skuteczne wykorzystanie narzędzi generatywnych AI w dydaktyce akademickiej - poziom podstawowy i rozszerzony
Rozwój umiejętności i kompetencji efektywnego i skutecznego wykorzystania GenAI w procesie dydaktycznym (np. prompt engineering, wykorzystanie generatorów tekstu, generatorów obrazów, generatorów…

Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów
Szkolenie ma na celu zaprezentowanie oraz przećwiczenie technik aktywizacji osób uczących się, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane takie techniki jak wykład…