Najczęściej wyszukiwane:

Aktualności

Filtry:

Filtry:

Identyfikatory bazy Scopus, WOS i ORCID. Praktyczne wskazówki edycji profili autorskich w bazach bibliometrycznych

Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat znaczenia i stosowania tzw. PID-ów (Personal Identifier). W trakcie zajęć zostaną omówione identyfikatory personalne, nawiązujące współpracę…

Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…

logo UŁ

Rekrutacja na moduły Człowiek, Planeta i Gospodarka w ramach cyklu wykładów Wyzwania XXI wieku została wydłużona do 10 listopada 2023 r.

Rekrutacja na moduły Człowiek, Planeta i Gospodarka w ramach cyklu wykładów Wyzwania XXI wieku została wydłużona do 10 listopada 2023 r.  Informacje o projekcie i harmonogram zajęć dostępne są na…

Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…

Budowanie nowoczesnych pigułek wiedzy w mediach społecznościowych

Edukacyjne materiały wideo przeznaczone do publikacji w mediach społecznościowych powinny stanowić swoistą syntetyczną pigułkę informacji – powinna ona zawierać kluczowe informacje oraz elementy…

"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę

Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…

Od zajęć stacjonarnych do hybrydowych – wprowadzanie niezbędnych modyfikacji w organizacji zajęć

Kurs dedykowany Nauczycielom Akademickim, którzy po raz pierwszy stają przed wyzwaniem organizacji zajęć hybrydowych. 

Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów

Podczas szkolenia przyjrzymy się sposobom wykorzystania narzędzi cyfrowych do aktywizacji osób uczących się. Wspólnie przetestujemy wybrane narzędzia przeznaczone m. in. do szybkiego zbierania…

Motywowanie Studentów do pożądanej aktywności w mediach społecznościowych

Komunikacja w mediach społecznościowych oraz komentowanie w nich określonych treści jest stosunkowo łatwe dla współczesnych Studentów i mogą być one nawet mniej kłopotliwe niż udział w dyskusji na…

Prowadzenie Studentów ku efektom uczenia się

Sylabus do zajęć nie powinien być traktowany jedynie jako formalny dokument aktualizowany na początku danego cyklu dydaktycznego. Powinien on stanowić pomoc i drogowskaz w trakcie realizowania zajęć z…

Zaangażować pełniej w rozwój własny i innych

Uczenie się jest bardziej skuteczne, jeśli aktywnie pracujemy z informacjami – może mieć to miejsce, kiedy rozbudowujemy pozyskane informacje teoretyczne o informacje o charakterze praktycznym lub…

Bibliograficzno-bibliometryczna baza Scopus w kształceniu i nauce (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest przekazanie uporządkowanej wiedzy z bibliometrii oraz pokazanie szerokich możliwości wykorzystania analiz ilościowych w codziennej pracy dydaktycznej. Podczas szkolenia zostaną…

Mentimeter jako narzędzie do aktywizacji Studentów w trakcie zajęć hybrydowych i stacjonarnych

W trakcie szkolenia jego Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z platformą Mentimeter służącą do gromadzenia anonimowych opinii oraz tworzenia interaktywnych prezentacji na potrzeby zajęć w…

Tworzenie interaktywnych asynchronicznych zajęć

Zajęcia asynchroniczne – czyli kursy e-learningowe, które osoba ucząca się wykonuje w dogodnym czasie i miejscu – zyskują coraz większą popularność. Moduły interaktywnych lekcji składające się na taki…

AI jako partner w nauczaniu: Skuteczne wykorzystanie narzędzi generatywnych AI w dydaktyce akademickiej - poziom podstawowy i rozszerzony

Rozwój umiejętności i kompetencji efektywnego i skutecznego wykorzystania GenAI w procesie dydaktycznym (np. prompt engineering, wykorzystanie generatorów tekstu, generatorów obrazów, generatorów…

Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów

Szkolenie ma na celu zaprezentowanie oraz przećwiczenie technik aktywizacji osób uczących się, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane takie techniki jak wykład…

Praca zespołowa i integrowanie grup studenckich w edukacji hybrydowej – budowanie przestrzeni do współpracy i dobór metod dydaktycznych

Podczas szkolenia poznają Państwo wybrane metody dydaktyczne (m.in.: odwrócona klasa, design thinking) oraz narzędzia (np. Genially i tworzenie escape rooms) stosowane w edukacji hybrydowej, które…

Metody jednoczesnej dyskusji osób uczących się stacjonarnie i zdalnie w modelu hybrydowym

Podczas szkolenia poznają Państwo metody (m.in.: dyskusja oksfordzka, burza mózgów) oraz narzędzia wspierające interakcje między osobami studiującymi stacjonarnie i zdalnie, a także dowiedzą się…

Metody aktywizujące i utrzymujące koncentrację w trakcie zajęć hybrydowych

Podczas szkolenia poznają Państwo metody aktywizujące (np. peer teaching) oraz techniki utrzymania koncentracji (np. mapa myśli, metoda 3-2-1) osób studiujących podczas nauczania.

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim

Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury

Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

Analiza słów kluczowych: analiza ilościowa, kontekst słów

Celem szkolenia jest pokazanie techniki analizy słów kluczowych oraz zaawansowanego sposobu wyszukiwania w bazie Scopus. Analiza ilościowa oraz kontekst słów dają możliwości precyzyjnego doboru…

Miro jako narzędzie do tworzenia przestrzeni współpracy między Studentami a Nauczycielem

W czasie szkolenia Uczestnicy będą mieli możliwość zapoznać się z możliwościami platformy Miro, która pozwala na publikację elektronicznych materiałów dydaktycznych, ale również zróżnicowane…

Wyszukiwanie zaawansowane w bazie Scopus

Szkolenie będzie koncentrować się na technikach zaawansowanego wyszukiwania w bazie Scopus, które pozwalają na precyzyjne dotarcie do kluczowych publikacji i danych naukowych. Uczestnicy poznają…

Web of Science w kształceniu i nauce

Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie bazy Web of Science z uwzględnieniem kryteriów oceny indeksowanych w niej źródeł. Zaprezentowane zostaną wskaźniki oceny publikacji naukowych oraz narzędzia…

Identyfikatory bazy Scopus, WOS i ORCID

Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat znaczenia i stosowania tzw. PID-ów (Personal Identifier). W trakcie zajęć zostaną omówione identyfikatory personalne, nawiązujące współpracę…

"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę

Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…

Urozmaicenie metod dyskusji ze Studentami

Dyskusja ze Studentami jest jedną z najprostszych metod aktywizacji, jaką można wdrożyć w ramach zajęć dydaktycznych. Jednak osoby, które decydują się na jej stosowanie często zastanawiają się, jak…

Projektowanie zajęć dydaktycznych z AI

Szkolenie skupione jest na praktycznych metodach wykorzystania narzędzi AI w pracy dydaktycznej nauczycieli akademickich. Ma ono na celu pokazanie metod wykorzystania AI do codziennych zada dydaktyka,…

Tworzenie wizualnych materiałów dydaktycznych z AI

Szkolenie skupione jest na praktycznych metodach wykorzystania narzędzi AI w pracy dydaktycznej nauczycieli. Jego celem jest przedstawienie sposobów wykorzystania sztucznej inteligencji do tworzenia…

Profesjonalnie i nowocześnie – możliwości i zasady wykorzystania social mediów w pracy dydaktycznej

Social media mogą stać się kanałem zarówno do przekazywania wiedzy, prezentacji bieżących przykładów, jak i wymiany opinii na ich temat. Narzędzie to jednak rządzi się swoimi prawami – przekaz musi…

Jak zaangażować całą grupę, a jednocześnie samemu się czegoś nauczyć?

Zaangażowanie w równym stopniu wszystkich Studentów obecnych na zajęciach może stanowić wyzwanie dla osoby prowadzącej. Dlatego też warto poszukiwać metod dydaktycznych, które zmotywują Studentów do…

Gry edukacyjne - jak łączyć rozwój intelektualny z przyjemnością?

Weryfikacja wiedzy i umiejętności Studentów oraz obserwowanie rozwoju ich kompetencji społecznych może mieć formę tradycyjną (np. w postaci odpowiedzi na pytania otwarte lub rozwiązywania studiów…

Studenci jako twórcy treści dydaktycznych

Studenci z pokolenia Z i osoby, które wkrótce zostaną Studentami (a reprezentują pokolenie Alfa) mają duże doświadczenie w tworzeniu postów i materiałów wideo do publikacji w social media. Dlaczego…

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim

Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

(webinar) Blender - podstawy

W trakcie tych zajęć uczestnicy otrzymają kompleksowe wprowadzenie do interfejsu oraz podstawowych funkcji programu 3D Blender. Dowiedzą się, jak poruszać się po interfejsie, korzystać z podstawowych…

(webinar) Znaczenie koloru w komunikacji wizualnej

Podczas webinaru uczestnicy zgłębią różnorodne aspekty związane z wyborem i zastosowaniem kolorów w komunikacji wizualnej. Dowiedzą się, jak kolor może wpływać na percepcję, emocje i zachowanie…

(webinar) Zasady kompozycji w projektowaniu graficznym

Podczas webinaru uczestnicy zdobędą głębsze zrozumienie zasad kompozycji i ich zastosowania w praktyce projektowej. Zostaną zaprezentowane podstawowe techniki kompozycyjne, takie jak równowaga,…

(webinar) Nowoczesne karty pracy

Karty pracy są szczególnie często wykorzystywane na kierunkach studiów w zakresie chemii, biologii i nauk o ziemi. Jednocześnie, ich specyfika jest znana Studentom, ponieważ są niezwykle popularnym…

(webinar) Przez lupę Studenta: Jak pytać, aby Student chciał odpowiadać?

Milczący Studenci stanowią prawdziwe wyzwanie dla nawet najbardziej doświadczonych Nauczycieli Akademickich. Zanim jednak zaczniemy podejrzewać, że ich niechęć do udziału w dyskusji wynika z braku…

ul. Składowa nr 43
90-127 Łódź

Biuro Dziekana
42 635-42-65,
42 635-42-72,
42 635-42-59

Biuro Obsługi Studenta
42 635-43-75,
42 635-43-73,
42 635-42-46

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR