
(webinar) Blender + modelowanie dla początkujących
Podczas webinaru uczestnicy zdobędą głębsze zrozumienie zasad kompozycji i ich zastosowania w praktyce projektowej. Zostaną zaprezentowane podstawowe techniki kompozycyjne, takie jak równowaga,…

(webinar) Projektowanie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem modelu Constructive Alignment
Osiąganie uzasadnionych merytorycznie i perspektywicznie efektów uczenia się powinno być głównym celem edukacyjnym zarówno z perspektywy Nauczyciela Akademickiego, jak i Studenta. W tym ujęciu należy…

(webinar) Skuteczna informacja zwrotna dla Studenta w pracy z grupą i jednostką
Współcześni Studenci, którzy często podejmują studia z myślą o swoich planach zawodowych oczekują od Nauczycieli Akademickich bieżącej i konstruktywnej informacji zwrotnej o swoich działaniach. Może…

Ocenianie – tak, ale kiedy i jak?
Ocenianie Studentów jest wartościowe wtedy, jeśli pozwala zrozumieć przyrost ich wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, ale także wskazuje na mocne i słabe strony oraz wspiera podążanie do…

(webinar) Jak i kiedy oceniać Studentów?
Ocenianie Studentów jest nie tylko formalnym wymogiem wobec Nauczycieli Akademickich, ale także szansą na systematyczne analizowanie postępów Studentów i wspieranie ich w procesie rozwoju. Oceny…

Synchroniczne i asynchroniczne metody dydaktyczne w nauczaniu hybrydowym przy wykorzystaniu narzędzi Moodle i Office
Synchroniczne i asynchroniczne metody dydaktyczne w nauczaniu hybrydowym przy wykorzystaniu narzędzi Moodle i Office. Kurs ma na celu udoskonalenie synchronicznych i asynchronicznych metod…

(webinar) Skuteczna i zrozumiała wizualizacja informacji a potrzeby Studenta
Można wnioskować, że Student rozumie informacje prezentowane przez Nauczyciela, jeśli potrafi je prawidłowo parafrazować, a także wyobrazić sobie, o co chodzi. W szczególności dotyczy to zjawisk i…

Profile przedmiotów w mediach społecznościowych – jak komunikować się ze Studentami przez media społecznościowe
Założenie profilu lub grupy tematycznej do zajęć w mediach społecznościowych wymaga podjęcia decyzji i planów organizacyjnych, ponieważ jest to działanie długoterminowe i wymagające systematyczności.…

(webinar) Design Thinking jako kreatywna metoda dydaktyczna
Zastosowanie metody Design Thinking, dość popularnej w innowacyjnych organizacjach, może znacząco wzbogaić wykorzystanie metody projektowej na zajęciach. Może także działać motywująco na Studentów,…

Nowoczesne aplikacje Office i funkcjonalności Moodle w dydaktyce
Aplikacje, jakie obejmuje pakiet MS Office dostępny w Uniwersytecie Łódzkim zarówno dla Nauczycieli i Studentów, jak i funkcjonalności platformy Moodle wciąż pozostają nieznane i niedocenione.…

(webinar) Wyprowadzanie ze strefy komfortu i jego wpływ na skuteczność uczenia się
Sprawdzone i powtarzane metody dydaktyczne, zarówno aktywne, jak i bierne są przewidywalne i komfortowe dla Nauczycieli i Studentów. Nie powodują jednak ich prawdziwego rozwoju, a także nie sprzyjają…

(webinar) Blender + sculpting dla początkujących
W trakcie tych zajęć uczestnicy otrzymają kompleksowe wprowadzenie do interfejsu oraz podstawowych funkcji programu 3D Blender. Poznają technikę Sculptingu w Blenderze, która pozwala na swobodne…

(webinar) Blender + teksturowanie dla początkujących
W trakcie tych zajęć uczestnicy otrzymają kompleksowe wprowadzenie do interfejsu oraz podstawowych funkcji programu 3D Blender. Dowiedzą się w jaki sposób do dodawać do obiektów 3D tekstury, które…

(webinar) Od Mentora do Moderatora – rola Nauczyciela Akademickiego w nauczaniu online
Rola Nauczyciela Akademickiego w nauczaniu online wykracza daleko poza przekazywanie wiedzy – w tym środowisku Nauczyciel Akademicki to przede wszystkim Mentor, Projektant doświadczeń edukacyjnych,…

(webinar) Od informacji do transformacji – metody ewaluacji zajęć, doskonalenie kursów na podstawie zebranych danych
Ewaluacja kursu to nie tylko formalność, ale i narzędzie wspierające rozwój jakości dydaktycznej. Niech stanie się ona narzędziem Państwa rozwoju – nie obowiązkiem, ale impulsem do zmiany.

(webinar) Atrakcyjna praca domowa, czyli co, jak i dlaczego powinni robić Studenci poza zajęciami?
Wielu Studentów pozostaje niechętnych wobec prac domowych, które wpisują się w ich pracę bieżącą. O ile Nauczyciel Akademicki nie jest w stanie wpłynąć na pozostałe obowiązki, które Studenci muszą…

(webinar) Różne odmiany dramy, czyli nauka przez wejście w cudzą skórę
Drama, czyli metoda polegająca na odgrywaniu ról w celu rozwiązywania problemu jest jedną z bardziej angażujących, a przez to wpływających na skuteczność nauki metod dydaktycznych. Ma ona także walor…

(webinar) A może od praktyki do teorii – jak pomóc w edukacji osobom pracującym
Proces uczenia Studentów w postaci stopniowego przechodzenia o fundamentów teoretycznych, poprzez informacje specjalistyczne aż do analizy przykładów wydaje się być zupełnie naturalny, zarówno z…

Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…

(webinar) Skuteczna komunikacja z pokoleniem Z
Studenci z pokolenia Z, a także przyszli Studenci z pokolenia Alfa mają zupełnie inne potrzeby i przyzwyczajenia w zakresie docierających do nich komunikatów niż reprezentanci starszych pokoleń. Mają…

"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury
Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim
Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

(webinar) Motywowanie Studentów do aktywnego udziału w zajęciach
Motywowanie Studentów z pokolenia Z do aktywności podczas zajęć przy wykonywaniu zadań obowiązkowych, a tym bardziej zadań dodatkowych stanowi wyzwanie dla Nauczycieli Akademickich. Skuteczność tego…

(webinar) Ocenianie formatywne jako technika kierowania osiąganiem efektów uczenia się
Ocenianie Studentów może przybierać formę sumatywną (końcową), obowiązkową i stanowiącą jedynie ogólną informację o poziomie osiągniętych efektów uczenia się albo formatywną (kształtującą), która…

(webinar) Metoda portfolio jako sposób aktywnego budowania wiedzy
Spotkania dydaktyczne w sali zajęciowej nie pozwalają na przekazanie Studentom kompleksowych informacji na każdy temat, co wynika głównie z czasu trwania zajęć, mnogości treści, a także dążenia do…

(webinar) Czego mogą nas nauczyć Studenci?
Współczesna dydaktyka na uczelni wyższej powinna pozwolić na spełnienie oczekiwań i osiąganie celów zarówno Nauczyciela Akademickiego, jak i Studentów. Tymczasem, z każdym kolejnym pokoleniem, a nawet…

(webinar) Taksonomia SOLO a prowadzenie Studentów ku efektom uczenia się
Droga od gromadzenia, czasem w sposób bierny, informacji do umiejętności ich wykorzystania jest długa, a jej przejście wymaga cierpliwości zarówno Nauczyciela Akademickiego, jak i Studentów. Z pomocą…

(webinar) Zajęcia z potencjałem na przyszłość - praktyczne metody dydaktyczne
Czy spotkaliście się Państwo kiedyś z opinią Studentów, że zajęcia są zbyt odległe od praktyki i nie nauczyły ich one niczego nowego? A może twierdzili, że podejmowali studia bez pasji, a to, co…

(webinar) Wykorzystanie storyboardów (wizualnych historii) w dydaktyce akademickiej
Jeśli podejmujemy decyzję o wdrożeniu metody projektowej albo chcemy zmotywować Studentów do analizy bardziej rozbudowanego studium przypadku, może pojawić się pytanie o to, jak precyzyjnie pokazać…

(webinar) Metoda stacji zadaniowych jako wsparcie w procesie weryfikacji wiedzy i umiejętności
Moment weryfikacji wiedzy i umiejętności Studentów w postaci kolokwium lub egzaminu bywa bardzo stresujący, zwłaszcza, gdy obejmuje szeroką partię, czasem nieco abstrakcyjnego w odbiorze materiału lub…

Wskaźniki bibliometryczne w bazie Scopus i WOS, do czego się przydają. Porównanie (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Szkolenie ma na celu prezentację wskaźników bibliometrycznych funkcjonujących w ramach baz Scopus i Web of Science. Uzyskana wiedza umożliwi uczestnikom zajęć zdobycie kompetencji pomocnych w doborze…

(webinar) Typografia a czytelność materiałów dydaktycznych
Webinar ma na celu rozwinięcie świadomości estetycznej uczestników, dać im wiedzę na temat tego jak właściwie stosować typografię aby zwiększać czytelność przekazywanych treści oraz uniknąć błędów w…

(webinar) Od karty pracy do sketchnotki edukacyjnej – projektowanie nowoczesnych kart pracy
Nowoczesna karta pracy dla Studentów, skonstruowana zgodnie z założeniami teorii podwójnego kodowania A. Paivio może zwiększyć przydatność tego typu materiału dydaktycznego. Czy chcielibyście Państwo,…

Otwarte zasoby w Scopus i WOS (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest wyjaśnienie modelu otwartego dostępu do publikacji naukowych poprzez objęcie ich licencjami Creative Commons. Uczestnicy zajęć poznają narzędzia do wyszukiwania literatury…

(webinar) Edukacja dzieci a edukacja dorosłych
Nie bez powodu coraz więcej mówi się o specyfice edukacji osób dorosłych, które zwracają uwagę na praktyczne aspekty wykorzystania wiedzy, ale także czują się bardziej zmotywowane do nauki przez całe…

(webinar) Nauczanie i ocenianie wzajemne - wartościowe, ale trudne
Wzajemne nauczanie i ocenianie Studentów sprzyjają pogłębionej pracy z informacjami, wzmacniają zaangażowanie intelektualne, a także przygotowują do wykonywania podobnych zadań w środowisku zawodowym…

Urozmaicenie metod dyskusji ze Studentami
Dyskusja ze Studentami jest jedną z najprostszych metod aktywizacji, jaką można wdrożyć w ramach zajęć dydaktycznych. Jednak osoby, które decydują się na jej stosowanie często zastanawiają się, jak…

Tworzenie interaktywnych asynchronicznych zajęć
Zajęcia asynchroniczne – czyli kursy e-learningowe, które osoba ucząca się wykonuje w dogodnym czasie i miejscu – zyskują coraz większą popularność. Moduły interaktywnych lekcji składające się na taki…

Gdzie publikować - narzędzia Journal Finder (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Dobór czasopisma odpowiedniego do profilu naszych artykułów, a jednocześnie spełniającego wymagania grantodawców w zakresie otwartego dostępu, może stanowić wyzwanie. Podczas szkolenia zaprezentowane…