
Media społecznościowe jako narzędzie do wymiany informacji i dyskusji
Profile przedmiotu w mediach społecznościowych powinny być, jak wskazuje ich natura, kanałami do interakcji wokół przygotowanych treści. Jednak zapoczątkowanie takiej merytorycznej dyskusji, jej…

Wybierasz się na Erasmusa? Sprawdź w Scopusie czy miejsce stażu spełnia twoje oczekiwania (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest przedstawienie sposobów selekcji ośrodków prowadzących badania w danej tematyce. Scopus zapewnia dostęp do metadanych, które umożliwiają przeprowadzanie różnych analiz. Znajomość…

Warsztaty z metody Problem Based Learning (PBL)
Metoda Problem Based Learning należy do metod dydaktycznych, które wpływają na poszerzenie i zdobywanie nowej wiedzy poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów. Podczas zajęć prowadzonych metodą…

(webinar) Rozwijanie kompetencji przyszłości u Studentów
Zarówno pracodawcy, jak i rozwój rzeczywistości społeczno-gospodarczej wskazują, że absolwenci studiów powinni posiadać tzw. kompetencje przyszłości (zarówno podstawowe, takie jak komunikacja,…

Gry edukacyjne - jak łączyć rozwój intelektualny z przyjemnością?
Weryfikacja wiedzy i umiejętności Studentów oraz obserwowanie rozwoju ich kompetencji społecznych może mieć formę tradycyjną (np. w postaci odpowiedzi na pytania otwarte lub rozwiązywania studiów…

(webinar) Czy edukacja musi być tylko na poważnie? Rola i potencjał rozrywki i przyjemności na zajęciach
Nawet jeśli przekazywane w trakcie zajęć treści są trudne, wieloaspektowe czy abstrakcyjne, można ułatwić ich przyswajanie dzięki wdrażaniu elementów zabawy i przyjemności. Neurodydaktyka wyraźnie…

Bibliograficzno-bibliometryczna baza Scopus w kształceniu i nauce (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest przekazanie uporządkowanej wiedzy z bibliometrii oraz pokazanie szerokich możliwości wykorzystania analiz ilościowych w codziennej pracy dydaktycznej. Podczas szkolenia zostaną…

(webinar) Przez lupę Studenta: Jak pytać, aby Student chciał odpowiadać?
Milczący Studenci stanowią prawdziwe wyzwanie dla nawet najbardziej doświadczonych Nauczycieli Akademickich. Zanim jednak zaczniemy podejrzewać, że ich niechęć do udziału w dyskusji wynika z braku…

Indeks Hirscha - gdzie go szukać i jak interpretować (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest omówienie Indeksu Hirscha – wskaźnika biliometrycznego, określającego wartość cytowań publikacji danego autora. Zostanie wyjaśniona metoda jego obliczania oraz miejsce jego…

(webinar) Storytelling w prowadzeniu zajęć - już nie nowy, ale wciąż trudny
Umiejętność stosowania storytellingu na zajęciach nadaje barwę i rytm wystąpieniom Nauczyciela Akademickiego, ale także może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Studentów i ich chęci pomocy…

(webinar) Dać się pochłonąć, czyli o możliwości immersji w dydaktyce tradycyjnej
Zaangażowanie Studentów w wymiarze emocjonalnym, intelektualnym, zmysłowym i związanym z wyobraźnią nie jest łatwe, biorąc pod uwagę ich oczekiwania edukacyjne, a także mnogość codziennych obowiązków.…

(webinar) Zarządzanie czasem i organizacja pracy w środowisku zdalnym
Zajęcia kierowane są do Nauczycieli Akademickich, którzy chcą opanować sztukę zarządzania czasem i organizacji pracy w środowisku zdalnym.

(webinar) Nastawienie na trwałość (fixed mindset) a nastawienie na rozwój (growth mindset) jako sposoby myślenia u Studentów i Nauczycieli
Zarówno Studenci, jak i osoby prowadzące dla nich zajęcia dydaktycznych często stają przed wyborem pomiędzy pozostawaniem w sferze komfortu i przyzwyczajeń a podejmowaniem nowych wyzwań, których…

Teams & Moodle — new tools
During the pandemic, and immediately after it, we focused mostly on basic functionalities of Teams and Moodle Learning Management Systems. Now the time has come to expand this knowledge and look at…

(webinar) Przez lupę Studenta: Zaangażowany Dydaktyk a zaangażowany Student
Studenci, którzy spędzają wiele godzin w tygodniu na zajęciach, a dodatkowo często pracują zawodowo zwracają baczną uwagę na zaangażowanie Nauczycieli Akademickich w prowadzone wykłady, ćwiczenia,…

(webinar) Metoda odwróconej klasy jako wyzwanie i szansa dydaktyczna
Wdrożenie metody odwróconej klasy (flipped classroom) stanowi rewolucję w sposobie prowadzenia zajęć dydaktycznych, zarówno z perspektywy Nauczyciela Akademickiego, jak i Studentów. Jednocześnie…

(webinar) Beethoven i Keller byliby dumni: dostępność cyfrowa na Uniwersytecie Łódzkim
Nieee, w trakcie szkolenia nie pojawią się hologramy Ludwiga van Beethovena (osoby głuchej) czy Helen Keller (osoby niewidomej), nie będziemy także zajmować się ich biografią, ale… wyobraź sobie, że…

(webinar) Czy umiem skutecznie uczyć innych?
Szeroka wiedza i rozwinięte umiejętności Nauczyciela dają mu oczywiście konieczne, ale nie w pełni wystarczające predyspozycje do skutecznego uczenia innych. Aby nauczanie innych rzeczywiście…

Teams & Moodle — new tools
During the pandemic, and immediately after it, we focused mostly on basic functionalities of Teams and Moodle Learning Management Systems. Now the time has come to expand this knowledge and look at…

(webinar) Jeden temat na “jeden kęs” - jak pokazać temat na niedużej przestrzeni
Chęć przekazania Studentom w krótkim czasie wszystkiego, co wiemy, umiemy i znamy jest sama w sobie zjawiskiem pozytywnym, ale może się okazać, że Studenci zapomną o kluczowych informacjach, zagubią…

(webinar) Gromadzenie pomysłów i ich analizowanie przez Studentów jako metoda dydaktyczna
Motywowanie Studentów do prezentowania swoich pomysłów i przedmiotów obserwacji stanowi jedną z najprostszych, chociaż często niedocenianych metod aktywizujących. Powinna być to również jedna z…

(webinar) Coś dobrego dla innych i siebie – Challenge Based Learning
Challenge Based Learning jako sposób organizacji zajęć jest rozwiązaniem wartym rozważenia przynajmniej z czterech powodów: praktyczności zajęć (tak ważnej dla Studentów), możliwości odczuwania przez…

(webinar) Syntetyczna informacja dla Studentów dzięki metodzie Cornella
Zarówno dla Nauczyciela Akademickiego, jak i Studenta wyzwanie stanowi praca z ogromem bardzo szczegółowych informacji. Może pojawić się wówczas poczucie zagubienia, a nawet frustracji związanej z…

(webinar) Jak weryfikować, aby nie stresować?
Weryfikowanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z perspektywy Studentów często kojarzy się z obawą o porażkę i negatywną reakcję ze strony Nauczyciela. Studenci mają poczucie, że są…

(webinar) Wyzwania w edukacji – jak je stawiać i dlaczego warto przełamywać opór?
Wyzwania związane z procesem uczenia się są ważne dla rozwoju Studentów (zarówno w sferze edukacyjnej, jak i w przyszłości zawodowej), ale zarówno Studenci, jak i Nauczyciele podchodzą do nich…

(webinar) Cienka granica między motywatorem a ryzykiem w pracy ze Studentami
Aby utrzymać zaangażowanie Studentów w trakcie zajęć i uczynić proces uczenia się bardziej skutecznym, zaleca się stosowanie różnych rozwiązań motywujących. Wśród propozycji pojawia się np.…

(webinar) Storytelling w prowadzeniu zajęć - już nie nowy, ale wciąż trudny
Umiejętność stosowania storytellingu na zajęciach nadaje barwę i rytm wystąpieniom Nauczyciela Akademickiego, ale także może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Studentów i ich chęci pomocy…

(webinar) Wykorzystanie map koncepcyjnych w pracy ze Studentami
Rozumienie interdyscyplinarności oraz kontekstu zjawisk z jednej strony przyczynia się do budowania szerokiej wiedzy Studentów, a z drugiej zbliża ich do wykonywania zaawansowanych zadań zawodowych. Z…

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim
Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

(webinar) Budowanie scenariusza filmowych materiałów asynchronicznych do zajęć
Planowanie aktywnych zajęć wiąże się zwykle z koniecznością przygotowania dla Studentów materiałów asynchronicznych, z którymi mogą zapoznać się przed lub po zajęciach. Wśród takich zasobów znajdują…

Analiza słów kluczowych: analiza ilościowa, kontekst słów
Celem szkolenia jest pokazanie techniki analizy słów kluczowych oraz zaawansowanego sposobu wyszukiwania w bazie Scopus. Analiza ilościowa oraz kontekst słów dają możliwości precyzyjnego doboru…

(webinar) Ale po co? Uświadamianie celów działań edukacyjnych Studentom
Na zaangażowanie Studentów w zajęcia i projekty dydaktyczne bez wątpienia wpływa jasne wyjaśnianie celów podejmowanych działań, a w jeszcze większym stopniu możliwość ich tworzenia lub współtworzenia…

Wyszukiwanie zaawansowane w bazie Scopus
Szkolenie będzie koncentrować się na technikach zaawansowanego wyszukiwania w bazie Scopus, które pozwalają na precyzyjne dotarcie do kluczowych publikacji i danych naukowych. Uczestnicy poznają…

Infobroker (in English)
The aim of the training is to develop the ability to work effectively in various information resources of the modern scientific background. Participants of the training will practice acquiring,…

Web of Science w kształceniu i nauce
Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie bazy Web of Science z uwzględnieniem kryteriów oceny indeksowanych w niej źródeł. Zaprezentowane zostaną wskaźniki oceny publikacji naukowych oraz narzędzia…

Identyfikatory bazy Scopus, WOS i ORCID. Praktyczne wskazówki edycji profili autorskich w bazach bibliometrycznych (szkolenie stacjonarne)
Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat znaczenia i stosowania tzw. PID-ów (Personal Identifier). W trakcie zajęć zostaną omówione identyfikatory personalne, nawiązujące współpracę…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury
Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

(webinar) Czego mogą nas nauczyć Studenci?
Współczesna dydaktyka na uczelni wyższej powinna pozwolić na spełnienie oczekiwań i osiąganie celów zarówno Nauczyciela Akademickiego, jak i Studentów. Tymczasem, z każdym kolejnym pokoleniem, a nawet…

(webinar) Samodzielna nauka i praca projektowa – kiedy Studenci mogą pracować bez Nauczyciela?
Za organizacją samodzielnej pracy Studentów w miejscu i czasie dogodnym dla nich przemawiają między innymi potrzeba samodzielności i elastyczności własnych działań, zróżnicowanie stylu pracy…