Jak zorganizować uczenie się w domu na rzecz praktycznych zajęć?
Jeśli osoba prowadząca zajęcia ze Studentami chciałaby przekazać niezbędną wiedzę, a jednocześnie zaproponować zadania praktyczne może sięgnąć po metodę „odwróconej klasy”. W tej sytuacji pojawia się…
(webinar) Małe kroki w kierunku aktywnego wykładu
Niezależnie od tego, czy wykład stanowi jedyną formę prowadzenia zajęć z danego przedmiotu czy też jest uzupełnieniem wobec np. ćwiczeń, przed Nauczycielem Akademickim pojawia się wyzwanie pogodzenia…
Jak zaangażować całą grupę, a jednocześnie samemu się czegoś nauczyć?
Zaangażowanie w równym stopniu wszystkich Studentów obecnych na zajęciach może stanowić wyzwanie dla osoby prowadzącej. Dlatego też warto poszukiwać metod dydaktycznych, które zmotywują Studentów do…
Konkurs na najlepszy projekt CityLab – współpraca uczelni z otoczeniem (UNIC)
Flagowym działaniem sojuszu UNIC są CityLabs, czyli wspólne inicjatywy podejmowane przez uczelnie i ich otoczenie (w tym jednostki samorządowe, podmioty prywatne, organizacje pozarządowe itp.) w celu…
Profesjonalnie i nowocześnie – możliwości i zasady wykorzystania social mediów w pracy dydaktycznej
Social media mogą stać się kanałem zarówno do przekazywania wiedzy, prezentacji bieżących przykładów, jak i wymiany opinii na ich temat. Narzędzie to jednak rządzi się swoimi prawami – przekaz musi…
(webinar) Włączanie Studentów w projektowanie zajęć dydaktycznych
Przyjmowanie przez Nauczyciela Akademickiego roli organizatora wszystkich zajęć z danego przedmiotu i osoby kontrolującej w pełni ich przebieg jest rozwiązaniem komfortowym i zwiększającym…
Wspomaganie rozwoju umiejętności i kompetencji społecznych w edukacji hybrydowej
Kurs ma na celu wsparcie Nauczycieli Akademickich w rozwijaniu umiejętności i kompetencji społecznych osób studiujących w kontekście edukacji hybrydowej - Uczestnicy poznają nowoczesne metody i…
(webinar) Kompetencje społeczne - jak je rozwijać i weryfikować na zajęciach?
Spośród wszystkich efektów uczenia się, do jakich Nauczyciel Akademicki prowadzi swoich Studentów, kompetencje społeczne stanowią największe wyzwanie. Biorąc pod uwagę, że dotyczą one funkcjonowania w…
Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…
(webinar) Odświeżone case study na pojedyncze zajęcia
Analiza przypadku jest jedną z najpowszechniej wykorzystywanych metod dydaktycznych, ale jej projektowanie nie należy do łatwych - pojawiają się bowiem pytania, jakie rodzaje treści dostarczyć…
"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…
Wskaźniki bibliometryczne w bazie Scopus i WOS, do czego się przydają. Porównanie (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Szkolenie ma na celu prezentację wskaźników bibliometrycznych funkcjonujących w ramach baz Scopus i Web of Science. Uzyskana wiedza umożliwi uczestnikom zajęć zdobycie kompetencji pomocnych w doborze…
Otwarte zasoby w Scopus i WOS (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest wyjaśnienie modelu otwartego dostępu do publikacji naukowych poprzez objęcie ich licencjami Creative Commons. Uczestnicy zajęć poznają narzędzia do wyszukiwania literatury…
Wybierasz się na Erasmusa? Sprawdź w Scopusie czy miejsce stażu spełnia twoje oczekiwania (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest przedstawienie sposobów selekcji ośrodków prowadzących badania w danej tematyce. Scopus zapewnia dostęp do metadanych, które umożliwiają przeprowadzanie różnych analiz. Znajomość…
Gdzie publikować - narzędzia Journal Finder (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Dobór czasopisma odpowiedniego do profilu naszych artykułów, a jednocześnie spełniającego wymagania grantodawców w zakresie otwartego dostępu, może stanowić wyzwanie. Podczas szkolenia zaprezentowane…
Bibliograficzno-bibliometryczna baza Scopus w kształceniu i nauce (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest przekazanie uporządkowanej wiedzy z bibliometrii oraz pokazanie szerokich możliwości wykorzystania analiz ilościowych w codziennej pracy dydaktycznej. Podczas szkolenia zostaną…
Indeks Hirscha - gdzie go szukać i jak interpretować (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest omówienie Indeksu Hirscha – wskaźnika biliometrycznego, określającego wartość cytowań publikacji danego autora. Zostanie wyjaśniona metoda jego obliczania oraz miejsce jego…
(webinar) Blender + modelowanie dla początkujących
Podczas webinaru uczestnicy zdobędą głębsze zrozumienie zasad kompozycji i ich zastosowania w praktyce projektowej. Zostaną zaprezentowane podstawowe techniki kompozycyjne, takie jak równowaga,…
(webinar) Projektowanie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem modelu Constructive Alignment
Osiąganie uzasadnionych merytorycznie i perspektywicznie efektów uczenia się powinno być głównym celem edukacyjnym zarówno z perspektywy Nauczyciela Akademickiego, jak i Studenta. W tym ujęciu należy…
(webinar) Skuteczna informacja zwrotna dla Studenta w pracy z grupą i jednostką
Współcześni Studenci, którzy często podejmują studia z myślą o swoich planach zawodowych oczekują od Nauczycieli Akademickich bieżącej i konstruktywnej informacji zwrotnej o swoich działaniach. Może…
Ocenianie – tak, ale kiedy i jak?
Ocenianie Studentów jest wartościowe wtedy, jeśli pozwala zrozumieć przyrost ich wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, ale także wskazuje na mocne i słabe strony oraz wspiera podążanie do…
(webinar) Jak i kiedy oceniać Studentów?
Ocenianie Studentów jest nie tylko formalnym wymogiem wobec Nauczycieli Akademickich, ale także szansą na systematyczne analizowanie postępów Studentów i wspieranie ich w procesie rozwoju. Oceny…
Synchroniczne i asynchroniczne metody dydaktyczne w nauczaniu hybrydowym przy wykorzystaniu narzędzi Moodle i Office
Synchroniczne i asynchroniczne metody dydaktyczne w nauczaniu hybrydowym przy wykorzystaniu narzędzi Moodle i Office.
Kurs ma na celu udoskonalenie synchronicznych i asynchronicznych metod…
(webinar) Skuteczna i zrozumiała wizualizacja informacji a potrzeby Studenta
Można wnioskować, że Student rozumie informacje prezentowane przez Nauczyciela, jeśli potrafi je prawidłowo parafrazować, a także wyobrazić sobie, o co chodzi. W szczególności dotyczy to zjawisk i…
Profile przedmiotów w mediach społecznościowych – jak komunikować się ze Studentami przez media społecznościowe
Założenie profilu lub grupy tematycznej do zajęć w mediach społecznościowych wymaga podjęcia decyzji i planów organizacyjnych, ponieważ jest to działanie długoterminowe i wymagające systematyczności.…
(webinar) Design Thinking jako kreatywna metoda dydaktyczna
Zastosowanie metody Design Thinking, dość popularnej w innowacyjnych organizacjach, może znacząco wzbogaić wykorzystanie metody projektowej na zajęciach. Może także działać motywująco na Studentów,…
Nowoczesne aplikacje Office i funkcjonalności Moodle w dydaktyce
Aplikacje, jakie obejmuje pakiet MS Office dostępny w Uniwersytecie Łódzkim zarówno dla Nauczycieli i Studentów, jak i funkcjonalności platformy Moodle wciąż pozostają nieznane i niedocenione.…
(webinar) Wyprowadzanie ze strefy komfortu i jego wpływ na skuteczność uczenia się
Sprawdzone i powtarzane metody dydaktyczne, zarówno aktywne, jak i bierne są przewidywalne i komfortowe dla Nauczycieli i Studentów. Nie powodują jednak ich prawdziwego rozwoju, a także nie sprzyjają…
(webinar) Blender + sculpting dla początkujących
W trakcie tych zajęć uczestnicy otrzymają kompleksowe wprowadzenie do interfejsu oraz podstawowych funkcji programu 3D Blender.
Poznają technikę Sculptingu w Blenderze, która pozwala na swobodne…
(webinar) Blender + teksturowanie dla początkujących
W trakcie tych zajęć uczestnicy otrzymają kompleksowe wprowadzenie do interfejsu oraz podstawowych funkcji programu 3D Blender.
Dowiedzą się w jaki sposób do dodawać do obiektów 3D tekstury, które…
(webinar) Od Mentora do Moderatora – rola Nauczyciela Akademickiego w nauczaniu online
Rola Nauczyciela Akademickiego w nauczaniu online wykracza daleko poza przekazywanie wiedzy – w tym środowisku Nauczyciel Akademicki to przede wszystkim Mentor, Projektant doświadczeń edukacyjnych,…
(webinar) Od informacji do transformacji – metody ewaluacji zajęć, doskonalenie kursów na podstawie zebranych danych
Ewaluacja kursu to nie tylko formalność, ale i narzędzie wspierające rozwój jakości dydaktycznej. Niech stanie się ona narzędziem Państwa rozwoju – nie obowiązkiem, ale impulsem do zmiany.
(webinar) Atrakcyjna praca domowa, czyli co, jak i dlaczego powinni robić Studenci poza zajęciami?
Wielu Studentów pozostaje niechętnych wobec prac domowych, które wpisują się w ich pracę bieżącą. O ile Nauczyciel Akademicki nie jest w stanie wpłynąć na pozostałe obowiązki, które Studenci muszą…
(webinar) Różne odmiany dramy, czyli nauka przez wejście w cudzą skórę
Drama, czyli metoda polegająca na odgrywaniu ról w celu rozwiązywania problemu jest jedną z bardziej angażujących, a przez to wpływających na skuteczność nauki metod dydaktycznych. Ma ona także walor…
(webinar) A może od praktyki do teorii – jak pomóc w edukacji osobom pracującym
Proces uczenia Studentów w postaci stopniowego przechodzenia o fundamentów teoretycznych, poprzez informacje specjalistyczne aż do analizy przykładów wydaje się być zupełnie naturalny, zarówno z…
Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…
(webinar) Skuteczna komunikacja z pokoleniem Z
Studenci z pokolenia Z, a także przyszli Studenci z pokolenia Alfa mają zupełnie inne potrzeby i przyzwyczajenia w zakresie docierających do nich komunikatów niż reprezentanci starszych pokoleń. Mają…
"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…
Infobroker - jak efektywnie szukać literatury
Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…
Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim
Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…
