Sondażokracja: o kuchni badań wyborczych w Polsce
Szanowni Państwo, W imieniu studentów zrzeszonych w studencko-doktoranckim Kole Naukowym Politologów POLITIKON chciałbym serdecznie zaprosić Państwa do udziału w debacie poświęconej zagadnieniu…
Granty dla Doktorantów WSMiP UŁ i Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ
Zarządzenie Dziekana WSMiP UŁ z dnia 21.02.2022 r. w sprawie: Regulaminu Grantów dla Doktorantów WSMiP UŁ i Szkoły Doktorskiej Nauk Społecznych UŁ finansowanych z wydziałowego Funduszu Rozwoju…
REJESTRACJA NA ZAJĘCIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
REJESTRACJA NA ZAJĘCIA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO na semestr letni 2021/2022
Przykładowe wydarzenie - nazwa wydarzenia wsmip
wstęp - poniżej w sekcji daty określamy z jaką datą ma WYŚWIETLIĆ się wydarzenie. Datę publikacji np. na następny dzień możemy ustawić w zakładce dostęp > sekcja data publikacji. W sytuacji, gdy…
(Webinar) Czy umiem skutecznie uczyć innych?
Szeroka wiedza i rozwinięte umiejętności Nauczyciela dają mu oczywiście konieczne, ale nie w pełni wystarczające predyspozycje do skutecznego uczenia innych. Aby nauczanie innych rzeczywiście…
Metafory w dydaktyce – najpierw zrozumieć, a potem zapamiętać
Metafory mają znaczenie na każdym etapie edukacji, kiedy mamy po raz pierwszy kontakt z nowymi zagadnieniami, które powinniśmy i chcemy zrozumieć, aby potem z łatwością sięgać do zasobów pamięci.…
(webinar) Efektywna praca zespołowa online
Celem zajęć jest poznanie metod organizacji pracy zespołowej online z wykorzystaniem narzędzi technologicznych. Pod lupę weźmiemy możliwości, jakie oferują m.in.: Microsoft Teams, Moodle, Miro. Kurs…
Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów (szkolenie stacjonarne)
Podczas szkolenia przyjrzymy się sposobom wykorzystania narzędzi cyfrowych do aktywizacji osób uczących się. Wspólnie przetestujemy wybrane narzędzia przeznaczone m. in. do szybkiego zbierania…
Infobroker - jak efektywnie szukać literatury
Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…
Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim
Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…
(webinar) Storytelling w prowadzeniu zajęć - już nie nowy, ale wciąż trudny
Umiejętność stosowania storytellingu na zajęciach nadaje barwę i rytm wystąpieniom Nauczyciela Akademickiego, ale także może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Studentów i ich chęci pomocy…
(webinar) Jak i kiedy oceniać Studentów?
Ocenianie Studentów jest nie tylko formalnym wymogiem wobec Nauczycieli Akademickich, ale także szansą na systematyczne analizowanie postępów Studentów i wspieranie ich w procesie rozwoju. Oceny…
Oswajamy GenAI: Kompetencje cyfrowe nauczyciela akademickiego jako fundament nowoczesnej dydaktyki
Działania na rzecz zmniejszenia poziomu cyfrowego wykluczenia i podniesienia poziomu umiejętności cyfrowych dydaktyków.
(webinar) Maksymalne wykorzystanie czasu danego na zajęciach
Jednym z trendów we współczesnej edukacji akademickiej jest takie wykorzystywanie czasu spotkań dydaktycznych ze Studentami, aby móc w ich trakcie rozwijać wiedzę, umiejętności praktyczne i niezbędne…
(webinar) Zajęcia z potencjałem na przyszłość - praktyczne metody dydaktyczne
Czy spotkaliście się Państwo kiedyś z opinią Studentów, że zajęcia są zbyt odległe od praktyki i nie nauczyły ich one niczego nowego? A może twierdzili, że podejmowali studia bez pasji, a to, co…
Szkolenie z metod i narzędzi nauczania hybrydowego - grupa 1
Wykorzystanie z zaawansowanych funkcjonalności platform współpracy i narzędzi umożliwiających interaktywną pracę ze studentami:
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli akademickich w wiedzę i…
Szkolenie z metod i narzędzi nauczania hybrydowego - grupa 2
Wykorzystanie z zaawansowanych funkcjonalności platform współpracy i narzędzi umożliwiających interaktywną pracę ze studentami:
Celem szkolenia jest wyposażenie nauczycieli akademickich w wiedzę i…
Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim
Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…
Infobroker - jak efektywnie szukać literatury
Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…
Infobroker - jak efektywnie szukać literatury
Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…
Dofinansowanie osób z niepełnosprawnościami. 1,2 mln zł dla UŁ
1 213 200 złotych – tyle otrzyma Uniwersytet Łódzki na wsparcie studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami. UŁ znalazł się w gronie uczelni, które otrzymają największe dofinansowanie. Łączna…
Wskaźniki bibliometryczne w bazie Scopus i WOS, do czego się przydają. Porównanie (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Szkolenie ma na celu prezentację wskaźników bibliometrycznych funkcjonujących w ramach baz Scopus i Web of Science. Uzyskana wiedza umożliwi uczestnikom zajęć zdobycie kompetencji pomocnych w doborze…
Identyfikatory bazy Scopus, WOS i ORCID. Praktyczne wskazówki edycji profili autorskich w bazach bibliometrycznych
Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat znaczenia i stosowania tzw. PID-ów (Personal Identifier). W trakcie zajęć zostaną omówione identyfikatory personalne, nawiązujące współpracę…
Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…
Rekrutacja na moduły Człowiek, Planeta i Gospodarka w ramach cyklu wykładów Wyzwania XXI wieku została wydłużona do 10 listopada 2023 r.
Rekrutacja na moduły Człowiek, Planeta i Gospodarka w ramach cyklu wykładów Wyzwania XXI wieku została wydłużona do 10 listopada 2023 r. Informacje o projekcie i harmonogram zajęć dostępne są na…
Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…
Budowanie nowoczesnych pigułek wiedzy w mediach społecznościowych
Edukacyjne materiały wideo przeznaczone do publikacji w mediach społecznościowych powinny stanowić swoistą syntetyczną pigułkę informacji – powinna ona zawierać kluczowe informacje oraz elementy…
"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę
Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…
Od zajęć stacjonarnych do hybrydowych – wprowadzanie niezbędnych modyfikacji w organizacji zajęć
Kurs dedykowany Nauczycielom Akademickim, którzy po raz pierwszy stają przed wyzwaniem organizacji zajęć hybrydowych.
Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów
Podczas szkolenia przyjrzymy się sposobom wykorzystania narzędzi cyfrowych do aktywizacji osób uczących się. Wspólnie przetestujemy wybrane narzędzia przeznaczone m. in. do szybkiego zbierania…
Motywowanie Studentów do pożądanej aktywności w mediach społecznościowych
Komunikacja w mediach społecznościowych oraz komentowanie w nich określonych treści jest stosunkowo łatwe dla współczesnych Studentów i mogą być one nawet mniej kłopotliwe niż udział w dyskusji na…
Prowadzenie Studentów ku efektom uczenia się
Sylabus do zajęć nie powinien być traktowany jedynie jako formalny dokument aktualizowany na początku danego cyklu dydaktycznego. Powinien on stanowić pomoc i drogowskaz w trakcie realizowania zajęć z…
Zaangażować pełniej w rozwój własny i innych
Uczenie się jest bardziej skuteczne, jeśli aktywnie pracujemy z informacjami – może mieć to miejsce, kiedy rozbudowujemy pozyskane informacje teoretyczne o informacje o charakterze praktycznym lub…
Bibliograficzno-bibliometryczna baza Scopus w kształceniu i nauce (Bibliometria w pracy dydaktyka)
Celem szkolenia jest przekazanie uporządkowanej wiedzy z bibliometrii oraz pokazanie szerokich możliwości wykorzystania analiz ilościowych w codziennej pracy dydaktycznej. Podczas szkolenia zostaną…
Mentimeter jako narzędzie do aktywizacji Studentów w trakcie zajęć hybrydowych i stacjonarnych
W trakcie szkolenia jego Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z platformą Mentimeter służącą do gromadzenia anonimowych opinii oraz tworzenia interaktywnych prezentacji na potrzeby zajęć w…
Tworzenie interaktywnych asynchronicznych zajęć
Zajęcia asynchroniczne – czyli kursy e-learningowe, które osoba ucząca się wykonuje w dogodnym czasie i miejscu – zyskują coraz większą popularność. Moduły interaktywnych lekcji składające się na taki…
AI jako partner w nauczaniu: Skuteczne wykorzystanie narzędzi generatywnych AI w dydaktyce akademickiej - poziom podstawowy i rozszerzony
Rozwój umiejętności i kompetencji efektywnego i skutecznego wykorzystania GenAI w procesie dydaktycznym (np. prompt engineering, wykorzystanie generatorów tekstu, generatorów obrazów, generatorów…
Cyfrowe techniki aktywizacji studentek i studentów
Szkolenie ma na celu zaprezentowanie oraz przećwiczenie technik aktywizacji osób uczących się, z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych. W trakcie szkolenia zostaną zaprezentowane takie techniki jak wykład…
Praca zespołowa i integrowanie grup studenckich w edukacji hybrydowej – budowanie przestrzeni do współpracy i dobór metod dydaktycznych
Podczas szkolenia poznają Państwo wybrane metody dydaktyczne (m.in.: odwrócona klasa, design thinking) oraz narzędzia (np. Genially i tworzenie escape rooms) stosowane w edukacji hybrydowej, które…
Metody jednoczesnej dyskusji osób uczących się stacjonarnie i zdalnie w modelu hybrydowym
Podczas szkolenia poznają Państwo metody (m.in.: dyskusja oksfordzka, burza mózgów) oraz narzędzia wspierające interakcje między osobami studiującymi stacjonarnie i zdalnie, a także dowiedzą się…
