Najczęściej wyszukiwane:

Aktualności

Filtry:

Filtry:

Praca zespołowa i integrowanie grup studenckich w edukacji hybrydowej – budowanie przestrzeni do współpracy i dobór metod dydaktycznych

Podczas szkolenia poznają Państwo wybrane metody dydaktyczne (m.in.: odwrócona klasa, design thinking) oraz narzędzia (np. Genially i tworzenie escape rooms) stosowane w edukacji hybrydowej, które…

Metody jednoczesnej dyskusji osób uczących się stacjonarnie i zdalnie w modelu hybrydowym

Podczas szkolenia poznają Państwo metody (m.in.: dyskusja oksfordzka, burza mózgów) oraz narzędzia wspierające interakcje między osobami studiującymi stacjonarnie i zdalnie, a także dowiedzą się…

Metody aktywizujące i utrzymujące koncentrację w trakcie zajęć hybrydowych

Podczas szkolenia poznają Państwo metody aktywizujące (np. peer teaching) oraz techniki utrzymania koncentracji (np. mapa myśli, metoda 3-2-1) osób studiujących podczas nauczania.

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim

Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury

Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

Analiza słów kluczowych: analiza ilościowa, kontekst słów

Celem szkolenia jest pokazanie techniki analizy słów kluczowych oraz zaawansowanego sposobu wyszukiwania w bazie Scopus. Analiza ilościowa oraz kontekst słów dają możliwości precyzyjnego doboru…

Wyszukiwanie zaawansowane w bazie Scopus

Szkolenie będzie koncentrować się na technikach zaawansowanego wyszukiwania w bazie Scopus, które pozwalają na precyzyjne dotarcie do kluczowych publikacji i danych naukowych. Uczestnicy poznają…

Web of Science w kształceniu i nauce

Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie bazy Web of Science z uwzględnieniem kryteriów oceny indeksowanych w niej źródeł. Zaprezentowane zostaną wskaźniki oceny publikacji naukowych oraz narzędzia…

Identyfikatory bazy Scopus, WOS i ORCID

Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat znaczenia i stosowania tzw. PID-ów (Personal Identifier). W trakcie zajęć zostaną omówione identyfikatory personalne, nawiązujące współpracę…

"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę

Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…

Urozmaicenie metod dyskusji ze Studentami

Dyskusja ze Studentami jest jedną z najprostszych metod aktywizacji, jaką można wdrożyć w ramach zajęć dydaktycznych. Jednak osoby, które decydują się na jej stosowanie często zastanawiają się, jak…

Projektowanie zajęć dydaktycznych z AI

Szkolenie skupione jest na praktycznych metodach wykorzystania narzędzi AI w pracy dydaktycznej nauczycieli akademickich. Ma ono na celu pokazanie metod wykorzystania AI do codziennych zada dydaktyka,…

Tworzenie wizualnych materiałów dydaktycznych z AI

Szkolenie skupione jest na praktycznych metodach wykorzystania narzędzi AI w pracy dydaktycznej nauczycieli. Jego celem jest przedstawienie sposobów wykorzystania sztucznej inteligencji do tworzenia…

Profesjonalnie i nowocześnie – możliwości i zasady wykorzystania social mediów w pracy dydaktycznej

Social media mogą stać się kanałem zarówno do przekazywania wiedzy, prezentacji bieżących przykładów, jak i wymiany opinii na ich temat. Narzędzie to jednak rządzi się swoimi prawami – przekaz musi…

Jak zaangażować całą grupę, a jednocześnie samemu się czegoś nauczyć?

Zaangażowanie w równym stopniu wszystkich Studentów obecnych na zajęciach może stanowić wyzwanie dla osoby prowadzącej. Dlatego też warto poszukiwać metod dydaktycznych, które zmotywują Studentów do…

Gry edukacyjne - jak łączyć rozwój intelektualny z przyjemnością?

Weryfikacja wiedzy i umiejętności Studentów oraz obserwowanie rozwoju ich kompetencji społecznych może mieć formę tradycyjną (np. w postaci odpowiedzi na pytania otwarte lub rozwiązywania studiów…

Studenci jako twórcy treści dydaktycznych

Studenci z pokolenia Z i osoby, które wkrótce zostaną Studentami (a reprezentują pokolenie Alfa) mają duże doświadczenie w tworzeniu postów i materiałów wideo do publikacji w social media. Dlaczego…

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim

Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

(webinar) Blender - podstawy

W trakcie tych zajęć uczestnicy otrzymają kompleksowe wprowadzenie do interfejsu oraz podstawowych funkcji programu 3D Blender. Dowiedzą się, jak poruszać się po interfejsie, korzystać z podstawowych…

(webinar) Znaczenie koloru w komunikacji wizualnej

Podczas webinaru uczestnicy zgłębią różnorodne aspekty związane z wyborem i zastosowaniem kolorów w komunikacji wizualnej. Dowiedzą się, jak kolor może wpływać na percepcję, emocje i zachowanie…

(webinar) Zasady kompozycji w projektowaniu graficznym

Podczas webinaru uczestnicy zdobędą głębsze zrozumienie zasad kompozycji i ich zastosowania w praktyce projektowej. Zostaną zaprezentowane podstawowe techniki kompozycyjne, takie jak równowaga,…

(webinar) Nowoczesne karty pracy

Karty pracy są szczególnie często wykorzystywane na kierunkach studiów w zakresie chemii, biologii i nauk o ziemi. Jednocześnie, ich specyfika jest znana Studentom, ponieważ są niezwykle popularnym…

(webinar) Przez lupę Studenta: Jak pytać, aby Student chciał odpowiadać?

Milczący Studenci stanowią prawdziwe wyzwanie dla nawet najbardziej doświadczonych Nauczycieli Akademickich. Zanim jednak zaczniemy podejrzewać, że ich niechęć do udziału w dyskusji wynika z braku…

Jak zorganizować uczenie się w domu na rzecz praktycznych zajęć?

Jeśli osoba prowadząca zajęcia ze Studentami chciałaby przekazać niezbędną wiedzę, a jednocześnie zaproponować zadania praktyczne może sięgnąć po metodę „odwróconej klasy”. W tej sytuacji pojawia się…

(webinar) Małe kroki w kierunku aktywnego wykładu

Niezależnie od tego, czy wykład stanowi jedyną formę prowadzenia zajęć z danego przedmiotu czy też jest uzupełnieniem wobec np. ćwiczeń, przed Nauczycielem Akademickim pojawia się wyzwanie pogodzenia…

Jak zaangażować całą grupę, a jednocześnie samemu się czegoś nauczyć?

Zaangażowanie w równym stopniu wszystkich Studentów obecnych na zajęciach może stanowić wyzwanie dla osoby prowadzącej. Dlatego też warto poszukiwać metod dydaktycznych, które zmotywują Studentów do…

xx

Konkurs na najlepszy projekt CityLab – współpraca uczelni z otoczeniem (UNIC)

Flagowym działaniem sojuszu UNIC są CityLabs, czyli wspólne inicjatywy podejmowane przez uczelnie i ich otoczenie (w tym jednostki samorządowe, podmioty prywatne, organizacje pozarządowe itp.) w celu…

Profesjonalnie i nowocześnie – możliwości i zasady wykorzystania social mediów w pracy dydaktycznej

Social media mogą stać się kanałem zarówno do przekazywania wiedzy, prezentacji bieżących przykładów, jak i wymiany opinii na ich temat. Narzędzie to jednak rządzi się swoimi prawami – przekaz musi…

(webinar) Włączanie Studentów w projektowanie zajęć dydaktycznych

Przyjmowanie przez Nauczyciela Akademickiego roli organizatora wszystkich zajęć z danego przedmiotu i osoby kontrolującej w pełni ich przebieg jest rozwiązaniem komfortowym i zwiększającym…

Wspomaganie rozwoju umiejętności i kompetencji społecznych w edukacji hybrydowej

Kurs ma na celu wsparcie Nauczycieli Akademickich w rozwijaniu umiejętności i kompetencji społecznych osób studiujących w kontekście edukacji hybrydowej - Uczestnicy poznają nowoczesne metody i…

(webinar) Kompetencje społeczne - jak je rozwijać i weryfikować na zajęciach?

Spośród wszystkich efektów uczenia się, do jakich Nauczyciel Akademicki prowadzi swoich Studentów, kompetencje społeczne stanowią największe wyzwanie. Biorąc pod uwagę, że dotyczą one funkcjonowania w…

Publish or Perish - indeks Hirsha vs Egghe'a. Do czego mogą się przydać (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest omówienie indeksów Hirscha oraz Egghe’a mierzących wydajność i wpływ danego autora. Zostanie omówiony manualny sposób wyznaczania wskaźników oraz narzędzie Publish or Perish…

(webinar) Odświeżone case study na pojedyncze zajęcia

Analiza przypadku jest jedną z najpowszechniej wykorzystywanych metod dydaktycznych, ale jej projektowanie nie należy do łatwych - pojawiają się bowiem pytania, jakie rodzaje treści dostarczyć…

"Predatorzy", nieetyczne praktyki, na co zwracać uwagę żeby nie wejść na minę (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Szkolenie będzie poświęcone rozpoznawaniu i unikaniu tzw. drapieżnych czasopism, które publikują prace naukowe bez odpowiedniej kontroli jakości i rzetelnej recenzji. Uczestnicy dowiedzą się, jak…

Wskaźniki bibliometryczne w bazie Scopus i WOS, do czego się przydają. Porównanie (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Szkolenie ma na celu prezentację wskaźników bibliometrycznych funkcjonujących w ramach baz Scopus i Web of Science. Uzyskana wiedza umożliwi uczestnikom zajęć zdobycie kompetencji pomocnych w doborze…

Otwarte zasoby w Scopus i WOS (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest wyjaśnienie modelu otwartego dostępu do publikacji naukowych poprzez objęcie ich licencjami Creative Commons. Uczestnicy zajęć poznają narzędzia do wyszukiwania literatury…

Wybierasz się na Erasmusa? Sprawdź w Scopusie czy miejsce stażu spełnia twoje oczekiwania (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest przedstawienie sposobów selekcji ośrodków prowadzących badania w danej tematyce. Scopus zapewnia dostęp do metadanych, które umożliwiają przeprowadzanie różnych analiz. Znajomość…

Gdzie publikować - narzędzia Journal Finder (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Dobór czasopisma odpowiedniego do profilu naszych artykułów, a jednocześnie spełniającego wymagania grantodawców w zakresie otwartego dostępu, może stanowić wyzwanie. Podczas szkolenia zaprezentowane…

Bibliograficzno-bibliometryczna baza Scopus w kształceniu i nauce (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest przekazanie uporządkowanej wiedzy z bibliometrii oraz pokazanie szerokich możliwości wykorzystania analiz ilościowych w codziennej pracy dydaktycznej. Podczas szkolenia zostaną…

Indeks Hirscha - gdzie go szukać i jak interpretować (Bibliometria w pracy dydaktyka)

Celem szkolenia jest omówienie Indeksu Hirscha – wskaźnika biliometrycznego, określającego wartość cytowań publikacji danego autora. Zostanie wyjaśniona metoda jego obliczania oraz miejsce jego…

ul. Składowa nr 43
90-127 Łódź

Biuro Dziekana
42 635-42-65,
42 635-42-72,
42 635-42-59

Biuro Obsługi Studenta
42 635-43-75,
42 635-43-73,
42 635-42-46

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR