Najczęściej wyszukiwane:

Aktualności

Filtry:

Filtry:

(webinar) Gromadzenie pomysłów i ich analizowanie przez Studentów jako metoda dydaktyczna

Motywowanie Studentów do prezentowania swoich pomysłów i przedmiotów obserwacji stanowi jedną z najprostszych, chociaż często niedocenianych metod aktywizujących. Powinna być to również jedna z…

(webinar) Coś dobrego dla innych i siebie – Challenge Based Learning

Challenge Based Learning jako sposób organizacji zajęć jest rozwiązaniem wartym rozważenia przynajmniej z czterech powodów: praktyczności zajęć (tak ważnej dla Studentów), możliwości odczuwania przez…

(webinar) Syntetyczna informacja dla Studentów dzięki metodzie Cornella

Zarówno dla Nauczyciela Akademickiego, jak i Studenta wyzwanie stanowi praca z ogromem bardzo szczegółowych informacji. Może pojawić się wówczas poczucie zagubienia, a nawet frustracji związanej z…

(webinar) Jak weryfikować, aby nie stresować?

Weryfikowanie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych z perspektywy Studentów często kojarzy się z obawą o porażkę i negatywną reakcję ze strony Nauczyciela. Studenci mają poczucie, że są…

(webinar) Wyzwania w edukacji – jak je stawiać i dlaczego warto przełamywać opór?

Wyzwania związane z procesem uczenia się są ważne dla rozwoju Studentów (zarówno w sferze edukacyjnej, jak i w przyszłości zawodowej), ale zarówno Studenci, jak i Nauczyciele podchodzą do nich…

(webinar) Cienka granica między motywatorem a ryzykiem w pracy ze Studentami

Aby utrzymać zaangażowanie Studentów w trakcie zajęć i uczynić proces uczenia się bardziej skutecznym, zaleca się stosowanie różnych rozwiązań motywujących. Wśród propozycji pojawia się np.…

(webinar) Storytelling w prowadzeniu zajęć - już nie nowy, ale wciąż trudny

Umiejętność stosowania storytellingu na zajęciach nadaje barwę i rytm wystąpieniom Nauczyciela Akademickiego, ale także może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania Studentów i ich chęci pomocy…

(webinar) Wykorzystanie map koncepcyjnych w pracy ze Studentami

Rozumienie interdyscyplinarności oraz kontekstu zjawisk z jednej strony przyczynia się do budowania szerokiej wiedzy Studentów, a z drugiej zbliża ich do wykonywania zaawansowanych zadań zawodowych. Z…

Efektywne pisanie i redagowanie tekstów w języku angielskim

Celem szkolenia jest omówienie narzędzi wspomagających tłumaczenie i redakcję tekstów w języku angielskim: Deepl, chaty GTP, Grammarly, ze szczególnym uwzględnieniem Writefull (profesjonalne narzędzie…

(webinar) Budowanie scenariusza filmowych materiałów asynchronicznych do zajęć

Planowanie aktywnych zajęć wiąże się zwykle z koniecznością przygotowania dla Studentów materiałów asynchronicznych, z którymi mogą zapoznać się przed lub po zajęciach. Wśród takich zasobów znajdują…

Analiza słów kluczowych: analiza ilościowa, kontekst słów

Celem szkolenia jest pokazanie techniki analizy słów kluczowych oraz zaawansowanego sposobu wyszukiwania w bazie Scopus. Analiza ilościowa oraz kontekst słów dają możliwości precyzyjnego doboru…

(webinar) Ale po co? Uświadamianie celów działań edukacyjnych Studentom

Na zaangażowanie Studentów w zajęcia i projekty dydaktyczne bez wątpienia wpływa jasne wyjaśnianie celów podejmowanych działań, a w jeszcze większym stopniu możliwość ich tworzenia lub współtworzenia…

Wyszukiwanie zaawansowane w bazie Scopus

Szkolenie będzie koncentrować się na technikach zaawansowanego wyszukiwania w bazie Scopus, które pozwalają na precyzyjne dotarcie do kluczowych publikacji i danych naukowych. Uczestnicy poznają…

Infobroker (in English)

The aim of the training is to develop the ability to work effectively in various information resources of the modern scientific background. Participants of the training will practice acquiring,…

Web of Science w kształceniu i nauce

Celem szkolenia jest szczegółowe omówienie bazy Web of Science z uwzględnieniem kryteriów oceny indeksowanych w niej źródeł. Zaprezentowane zostaną wskaźniki oceny publikacji naukowych oraz narzędzia…

Identyfikatory bazy Scopus, WOS i ORCID. Praktyczne wskazówki edycji profili autorskich w bazach bibliometrycznych (szkolenie stacjonarne)

Celem szkolenia jest uzyskanie wiedzy na temat znaczenia i stosowania tzw. PID-ów (Personal Identifier). W trakcie zajęć zostaną omówione identyfikatory personalne, nawiązujące współpracę…

Infobroker - jak efektywnie szukać literatury

Celem szkolenia jest wypracowanie umiejętności efektywnej pracy w różnorodnych zasobach informacyjnych współczesnego zaplecza naukowego. Uczestnicy szkolenia będą ćwiczyć pozyskiwanie,…

(webinar) Czego mogą nas nauczyć Studenci?

Współczesna dydaktyka na uczelni wyższej powinna pozwolić na spełnienie oczekiwań i osiąganie celów zarówno Nauczyciela Akademickiego, jak i Studentów. Tymczasem, z każdym kolejnym pokoleniem, a nawet…

(webinar) Samodzielna nauka i praca projektowa – kiedy Studenci mogą pracować bez Nauczyciela?

Za organizacją samodzielnej pracy Studentów w miejscu i czasie dogodnym dla nich przemawiają między innymi potrzeba samodzielności i elastyczności własnych działań, zróżnicowanie stylu pracy…

ul. Składowa nr 43
90-127 Łódź

Biuro Dziekana
42 635-42-65,
42 635-42-72,
42 635-42-59

Biuro Obsługi Studenta
42 635-43-75,
42 635-43-73,
42 635-42-46

Funduszepleu
Projekt Multiportalu UŁ współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej w ramach konkursu NCBR